Szeged - Forum

2006-06-14 18:59   Ping
Hej alla studerande i Szeged! Läser för tillfället veterinär i Budapest men funderar på att byta till läkare Szeged. Undrar därför lite grann om stad och skola, hoppas någon snäll kan svara. Hur är staden? Är rädd att det kommer kännas litet efter 2 år i Budapest. Bostädernas standard? Finns det några fina lägenheter att hyra i centrum, eller vart är det enklast att bo? Fick för mig att runt universitetets byggnader var fördelaktigt, fel eller? Hur mkt ligger hyra på ungefär? Har hört att sammanhållningen är bättre elever e mellan hos er än hos osss här i Bp, och att ni lär er massor av Ungerska, är det sant? Själv kan jag ju endast "nem jo" efter 2 år eftersom det är det enda man får höra av folk när man gör något. Det kasnke bara är jag :P Är det någon som gjort sommarkursen som motsvarar Anatomi/Embryologi/Histologi under första året och kan berätta hur det var? Tack så mkt om någon orkar svara på något av detta! MVH Ping

Ang: Szeged
2006-07-17 17:40   Ellinor
Hejsan! Jag har kommit in både i Szeged och Pecs på läkarlinjen, och jag undrar om du vet ngt om skolorna. Vilken verkar vara mest populär, bäst utbildning, roligast stad mm.? Vilken av dessa skulle du rekomendera? MVH Ellinor

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀