Szczecin nästa höst - Forum

2006-11-30 01:08   Julia
Har äntligen bestämt mig för att plugga till läkare i Szczecin 2007. Skulle va kul å hålla kontakten med fler som tänkt plugga där =) Så hör jättegärna av er! julcia_bergman@hotmail.com

Ang: Szczecin nästa höst
2006-12-07 00:25   Jesper Granath
Jag är en nykläckt student nere i sczcecin. Har pluggat i 3månader nu (inklusive förkurserna). Måste säga att jag trivs som en prins härnere! Kvaliteten på utbildningen är förvånansvärt bra. Förvänta er inte att ha så mycket fritid bara! Ni som undrar över hur det är att plugga här får gärna komma med frågor. Lycka till med sökandet. ;)

Ang: Szczecin nästa höst
2006-12-07 18:14   joohan
Hej! Hur ser det ut? Är det blodigt mycket pluggande? Jag vet en som pluggar medicin i Budapest, hon beskrev det som möjligt med ett helvete. Har du/ni någon fritid alls? Hur ser denna första terminen ut? Är det tentor hela tiden? Vilka ämnen läser ni? Jag antar att ni läser anatomi, men läser ni andra ämnen paraletllt, typ Kemi, Biologi, Fysik och liknande? Tacksam för svar! Lycka till fortsättningsvis!/Johan

Ang: Szczecin nästa höst
2006-12-09 22:22   Marina
hej,Jesper! kul att det funkar bra! hur löste du det med boende? bor du på studenthem eller privat? och det där med csn,hur mkt pengar får man över varje månad efter att man betalat för utbildningen. klarar man sig bra? är det bra att ha en bärbar dator med sig (funkar det med internet uppkoppling?) eller finns det gratis datasalar till studenter? ha det bra Marina

Ang: Szczecin nästa höst
2006-12-16 13:16   BM
hej, det skulle va väldigt schysst av dig å berätta hur man söker ditt.. å hur det egentlig är med utbildningen där,,,du som redan bestämmt dig för å plugga där vet säkert mycket mer än mig,,,,,,,,boende osv? tackaaarrr mvh/Bijan

Ang: Szczecin nästa höst
2006-12-16 13:44   BTP
vad skönt.........hur sökte du ? jag undrar om det var svårt å göra intagningsprovet osv? mhv/Bijan

Ang: Szczecin nästa höst
2007-01-16 00:44   Rebecka
Hej hej!! Vad härligt med en person man kan ställa frågor till! Jo det jag är speciellt nyfiken på är just fritiden.! Jag vet att svenska studenter ( förutom de tuffaste tenta perioderna ändå har fritid!) Hur har ni det? Och sen det som tar lite emot för mig är att lämna vänner familj allting. Hur klarade du omställningen? Är det bra sammanhållning? Själv så har jag 19.5 i snitt och funderar på att plugga upp till 20.0 och söka in i Sverige, men oddsen finns ju att jag inte kommer in på flera terminer! Fan..=) Men en till fråga hur är medelådern för de som börjar att studera? tack tack Mvh Rebecka

Ang: Szczecin nästa höst
2007-01-23 01:40   Fanni
Hejsan Jesper, om du addar mig på msn så kanske jag kan ställa lita frågor och få höra lite mer, oavsett hur många frågor man ställer här känns det som om man kommer på fler och fler... Tack o hej!

Ang: Szczecin nästa höst
2007-02-19 23:28   Nicole
hej, funderar på att plugga nästa termin men undrar hur inträdesprovet var? hur pluggade du till det? några tips? MVH nicole

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀