Szczecin hösten 07 - Forum

2007-03-16 22:01   Anna M
Hej, För några timmar sedan fick jag det glädjande beskedet att jag är antagen i Szczecin! Skulle gärna vilja ha kontakt med alla er andra som tänker åka dit i höst. Undrar även om någon har en åsikt om vart det är bäst att plugga; Szczecin eller Warszawa? Jag har sökt till Warszawa och väntar på besked, men blir jag antagen där också, vet jag inte vad jag ska välja. Finns det någon som har funderat på att resa till Polen och besöka universitet nu till våren? Anna M

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-18 12:09   DR
Hej Anna! Jag är en 18 årig kille som också har blivit antagen i Szcezcin för läkarutbildningen på engelska och jag har i princip bestämt mig för Szcezcin. Hur gammal är du? Nej jag har inga planer på att åka ned i förväg då det redan känns väldigt nära tills vi börjar... MVH DR

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-18 12:18   DR
Hej Anna! Jag är en 18: årig kille som också kommit in och i princip bestämt sig för Szcezcin. Hur gammal är du? Nej jag har inte tänkt att åka ned i förväg då det redan känns väldigt nära tills vi börjar och jag har bara hört positiva saker om Szcezcin så jag nöjer mig med det... MVH

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-18 17:22   Anna M
Jag är 22. Av vilken anledning valde du just Szczecin och inte någon annan stad? Har du vänner som pluggar där? Mitt problem är att jag har hört mycket positivt om de flesta städer.

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-19 11:01   ida
hej Hej! jag är oxå väldigt inne på att åka till szczecin i höst, men har inte ansökt ännu, men jag hörde att man kan ansöka ganska sent och ändå komma in! Hur gammal är du? Jag skulle absolut vara intresserad av att åka ner och titta på universitetet! Hur gammal är du? Var bor du? Mvh ida

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-19 14:44   DR
Nej jag har inte vänner som pluggar där men jag har pratat med folk som pluggar där och det verkar bra. Men du har rätt, jag har pratat me folk som pluggar i alla möjliga städer och i princip alla trivs så man måste göra något val. Jag vill inte plugga i Warszawa exempelvis pga det är en farlig stad, sedan gillar jag att Szcezcin är så nära berlin...

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-19 16:15   Anna M
Hej Ida! Vad kul att du också funderar på Szczecin! Så som jag har uppfattat det, är det en fördel att söka så tidigt som möjligt. De som söker först kommer in först och blir antalet sökande för stort kan det bli aktuellt med intervju. Avgiften betalas först när du fått promise of enrolment eller cterficate of enrolment. Skulle vara toppen om du följde med och besökte skolan! Jag bor i Stockholm och är 22 år. Och du? Vill helst åka så snart som möjligt och tänkte först och främst på dagarna runt påsk. Någon vecka senare måste jag nämligen bestämma om jag vill behålla platsen. Så det vore verkligen kanon om vi kunde styra upp något! Hälsningar Anna

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-19 18:43   sara
hejsan anna! jaa ja ska söka dit!! :D å jag tänkte åka ner å kolla hur det ser ut där å så..när tänkte du göra det då? hör gärna av dej på melodyc16_@hotmail.com

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-20 12:16   Ida
Hej igen Anna! Runt påsk låter bra, även om jag inte vet om jag kommit in så kan det vara kul att se hur det ser ut där nere! Vet du någon som pluggar där nu? Jag är också 22 och bor i sthlm=) hör av dig till mig..min mail är idddda@hotmail.com

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-20 12:43   ida
hej igen! Jo vad kul, även om jag inte vet om jag kommit in så skille jag gärna vilja åka dit och se hur det ser ut! jag är också 22 år och bor i sthlm=) vi kan höras vidare på mail...min är idddda@hotmail.com

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-23 15:34   MVH Jimmy
Ey, Grattis! vad kul att du kom in, själv tänker man ju söka dit år 2009. Det skulle vara fint ifall man kunde få fråga dig lite saker efter nån månads vistelse i Szcechzin, om hur det är där, och vad man kan förbereda sig med innan mann åker och sånt. ZUPRA9050@hotmail.com

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-27 21:40   Anna
Hej! jag är också inne på att söka till Szczecin. Hur gjorde ni med ansökningsformulären som inte har avslutat gymnasiet? för det har inte jag heller gjort.. jag menar ska man skicka in betygsutskrifter? Jag såg på skolans hemsida att ma måste ha behörighet till läkarutbildning i sitt hemland, men på studentum står det att det räcker med fysik A (vilket det inte gör här i sverige). Är det någon som har en aning om hur det egnetligen ligger till? (jag har inte läst fysik B) nån som har en känsla om staden Szczecin, nöjen, människor, bostadskostander mm? Vore skitbra om nån ville svara.. Grattis till alla er som kommit in förresten! hälsningar Anna

Ang: Szczecin hösten 07
2007-03-29 08:57   Anna M
Hej Jimmy och Anna! Anna, om du inte har slutat gymnasiet skickar du in de underlag som du har just nu. Då kan du få promise of enrolment och när du har kompletterat med resten av betygen får du ditt slutgiltiga certificate of enrolment. Jag läser in naturbehörighet på komvux och var inte klar med alla kurser (kemi B och bio B) när jag skickade in ansökan. Fick dock certificate of enrolment på en gång och uppenbarligen räcker det med A-behörighet. Tydligen är det inget krav att ha full naurbehörighet, men de studenter i Polen jag har pratat med rekommenderar det för din egen skull. För att vara helt säker skulle jag kontakta Britt ( britt@eurekas.no) som har hand om ansökningarna. Hon svarar på alla frågor. Jag skickade min ansökan till henne och hon förmedlade den vidare till Polen. Det går jätte smidigt! Jag åker till Szczecin över påsk för att kolla in staden och ni får gärna höra av er om ni vill höra om mina intryck! Om jag väljer att börja plugga där berättar jag självklart mer om hur det är. Ni kan nå mig på annamaria_lennen@hotmail.com Hälsningar Anna M

Ang: Szczecin hösten 07
2007-04-17 01:45   Sara
Hej! Jag funderar också på att plugga i Szczecin nu i höst. Har inte slutfört min ansökan än. Vill gärna fråga Er som har skickat ansökan eller blivit antagna för att veta hur det går till. Jag är 18 år och går på mitt sista år på gymnasiet. Och förresten, jag bor i Stockholm =) Vill gärna har svar så fort som möjligt. Ni kan även adda mig på MSN: LoverGirl___88@hotmail.com Tack på förhand =) MVH Sara

Ang: Szczecin hösten 07
2007-04-18 17:24   Anna
Hej Sara! Jag svarar gärna på frågor om ansökningen, men då får du tala om vad du undrar över. Annars kan du få en del info av Britt Tollefsen på britt@eurekas.no Mvh

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀