Studernade i Köpenhamn! - Forum

2006-11-12 10:00   Bengan
Hejhej! Jag vill gärna komma i kontakt både med (ev)blivande studenter och redan studerande på Kvl i köpenhamn. Jag håller tummarna för att komma in till hösten 2007. Jag har lite frågor angående bostad och diverse runt om kring. Är det förresten någon som vet om det är skyhöga priser på stallplatser runt köpenhamn?? (nu suckar min plånbok..;)..) Hur går det med danmarks funderingar kring att ta in färre svenskar?? Känner att det är lite där skon klämmer.. har 19.6 i snitt, tror ni man kan komma in på det även efter en förändring i intagningssystemet? Eller som någon skrev att det inte ändras förens 2008?? aja det är förvirrat för många kan jag tro! Kram på er! /Emma

Ang: Studernade i Köpenhamn!
2006-11-15 10:08   Katja
Hej! Jag hade tänkt söka till kvl nästa höst :)

Ang: Studernade i Köpenhamn!
2006-11-15 18:33   Bengan
Vad trevligt! Maila mig gärna på bengan.reining@telia.com

Ang: Studernade i Köpenhamn!
2006-11-17 18:56   Anna
Har också funderingar på att plugga i Danmark, trots 20,0 har jag inte kommit in fast jag sökt 3 ggr i Uppsala.. Fler än jag som vill ha hästen med dit? Eller kanske kan tänka sig att dela boende? Mejjla anna_bohlin@hotmail.com

Ang: Studernade i Köpenhamn!
2006-12-16 14:49   sofia
Hejsan! Jag läser första året på KVL, så om ni har några frågor om vad som helst så får ni jättegärna mejla mig :). eurydike_@hotmail.com /Sofia

Ang: Studernade i Köpenhamn!
2007-01-06 22:22   Micke
19,6 borde inte bli några problem även efter ändringen!!! Går andra året och skulle bli mäkta förvånad om det inte räcker. Kan varmt rekommendera studier i Köpenhamn. Kanonskola! //Micke

Ang: Studernade i Köpenhamn!
2007-01-14 17:52   Bengan
Micke! jag ser att du svarat på ett och annat inlägg på sidan och verkar vara helnöjd med utbildningen =D Jag vill gärna veta mer om hur ni har det på "andra sidan" hehe. Maila gärna på bengan.reining@telia.com MVH / EMMA

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀