Studera medicin i Budapest ht 2011 - Forum

2011-05-05 17:58   Carl

Hej!

Jag har blivit antagen till Semmelweis University i Budapest och ska börja plugga till läkare där nu i september 2011. Jag undrar om någon annan ska göra samma sak eller som har tips om hur man lättast löser lägenhet osv. Alla tips eller liknande uppskattas!


RE: Studera medicin i Budapest ht 2011
2011-05-15 14:48   Ezi

Hej,

Oftast är det inte svårt att hitta lägenhet i Budapest, beror på vilken standard du vill ha. Jag (och många andra i min klass) började med en lägenhet i ett hostell, och sökte sen nere på plats. Fördelen är att du får bättre koll på var du vill / inte vill bo i för områden. Skolorna har även en studenttjänst där de hjälper till att leta och skriva kontrakt till lägenheter, om du vill betala för det. Skolornas anslagstavlor är ett jättebra ställe att hitta bostad på, men var beredd på att uthyrarna inte kan eller pratar dålig engelska! Med tyska kan du klara dig bättre på bostadsmarknaden...

En bra sida om du vill leta själv är www.dh.hu, en mäklarkedja som även förmedlar hyresrätter. De har viss personal som pratar bra engelska.

Lycka till!


RE: Studera medicin i Budapest ht 2011
2011-06-13 15:46   M

Tjena Carl
Har funderat på att åka till Budapest jag med ett tag nu. Ska göra antagningsprovet snart och hoppas på komma in. Skulle va kul växla lite ord med dig.

Skriv gärna din mejl så kan vi kontakta varandra.


RE: Studera medicin i Budapest ht 2011
2011-06-13 17:19   Carl

larsson.carl@live.se, hör av dig!


RE: Studera medicin i Budapest ht 2011
2011-07-05 15:05   jenny

Hejsan

Blev du antagen till läkarlinjen nu till hösten?
Skall själv plugga på läkarlinjen är redan antagen.
hör av dig om du har kommit in vore trevligt att lära känna några från sverige som skall till budapest nu till hösten :)))


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀