Studera medecin hösten-06 i Gdansk - Forum

2006-05-03 17:13   maxx
Hej! Har just läst upp behörigheten på komvux (MaD,KeAB,FyAB,BiAB) men jag har bara 2250 poäng "Godkänd-Mvg", och några IG.. Kan man komma in i polen ändå eller måste jag läsa upp mina 250 p. IG? I intagnings blanketten står det bara att man ska ha behörighet för att komma in i sverige, och det har jag väl? I sverige får man väl ha några IG, inte i behörighets ämnena.? Är det en rolig stad Gdansk, verkar vara lite tråkig typ medeltids stad? Någon mer som tänkt söka till Gdansk nu till hösten-06?? //Maxx

Ang: Studera medecin hösten-06 i Gdansk
2006-05-10 10:17   JL
Hejsan! Jag går också på komvux och har precis skrivit ut slutbetyg och det som krävs i komvux betyget är 2350p (idrott och estetisk verksamhet går bort). Du måste ha ett svenskt slutbetyg för att kunna komma in till Polen, du måste också ha det för att du ska få några pengar av csn. så hundra poäng bör du läsa upp. det skulle du väl kunna hinna om du läser nån sommarkurs i juni eller tentar av i nått ämne. sista ansökningsdagen till skolan som jag har sökt till är 1juli. MvH Jeanette Larsson

Ang: Studera medecin hösten-06 i Gdansk
2006-05-15 16:45   FP
Hej, jag har planer på att studera i Polen/ Gdansk till hösten (en vän till mig också). Ska göra provet nu i juni sen får vi se. Min kompis syster pluggar redan i gdansk 3e året och verkar trivas jättebra. Hon säger att det mesta är billigt- mycket billigare än sverige- och att det är en helt oki stad. Tror det kan bli kul med människor från lite överallt och hon tycker inte att det är nån medeltidsstad :) Lycka till

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀