Studera film i USA - Forum

2007-03-25 14:22   Zophie
Hej. Jag har snart läst klart första året på ett medieprogrammet och är väldigt intresserad av musik och film. Skulle gärna studera film i USA direkt efter studenten (2009) och har kollat runt lite på California State University. När ska man ansöka om college? Grejen är att det kommer vara väldigt dyrt. Kan man söka stipendier och lån til sånt? Jag har spelat fotboll men slutade för ca sex månader sen. Kan jag spela fotboll på college nivå ändå, fastän jag inte har någon "klubb" längre? Vad krävs för kunskaper i engelska? Jag förstår & talar engelska väldigt bra. Tack på förhand / Zophie

Ang: Studera film i USA
2007-03-31 16:48   heej
hej :) jag går sista året på Gymnasiet och är också intrresserad av att läsa vidare inom film osv. Det finns bra skolor i London och i LA USA, men har ingen aning hur man söker dit :) lån får man iaf genom CSN. Skriv din E-mail andress lr msn eler nått så snackar vi där.

Ang: Studera film i USA
2007-04-02 17:33   Zophie
okej :) min e-mail adress är zophie90@hotmail.com skicka gärna ett mail :)

Ang: Studera film i USA
2007-07-10 03:20   Dosty
Det finns en Känd film skola som är internationellt...den heter Vancouver Film school och ligger i Vancouver, Canada.. man kan få mer info genom Kilroyeducation.se

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀