Stimednier för läkarstuderande - Forum

2009-04-29 19:11   Bartek
Hejsan! Jag läser medicin i Szczecin Polen, och är i slutet på min 8:de termin. Eftersom jag studerade 2 år i Umeå före jag började medicin i Szczecin, kommer jag inte att ha något studiestöd från CSN dom sista 2 åren. Tänkte höra om någon utav er vet om det finns något stipendium eller kanske en understödsfond man kan söka när man är i mitt läge!? Stort tack för svar! /Bartek

RE: Stimednier för läkarstuderande
2009-05-04 23:05   Johanna
Hej! Såg ditt inlägg. Är precis själv påväg att söka mig utomlands efter att mitt högskoleprov inte riktigt räckte för Sverige. Funderar på Gdansk, Wroclaw, Ungern eller Prag... en salig blandning. Hur är det i Sc... krånglig stavning det där.. hur trivs du? är skolan bra, lärarna ok, hur är polen? Nu till din fråga. Jag vet en bok som heter Stora Fondboken som är en samling med alla möjliga stipendier som finns att söka i Sverige, där finns stipendier alltifrån för den halte o lytte till olika studenter mm... Det kan dock vara ett tidskrävande arbete att leta i den... Kanske finns smidigare sätt, jag vet inte... Ett tips i alla fall... Sedan har jag hört talas om de som jobbar extra på somrarna i Norge som sjukvårdbiträden o liknande... det har du kanske hört talas om... Hälsningar, Johanna

RE: Stimednier för läkarstuderande
2009-05-22 13:36   Linda
Hej Bartek, Information om stipendieböcker, stipendier på nätet etc hittar du på följande länk: www.studentum.se/Stipendier__d726.html

RE: Stimednier för läkarstuderande
2009-05-28 14:39   Julia
Hej! Om du är medlem i Sveriges läkarföbunds studentförening så har de en fond för studenter som får slut på CSN. Om du inte råkar äga ett hus eller liknande förmögenhet så borde du kunna få pengar. Fast jag vet inte riktigt hur det är med utlandsstuderande, och man måste har varit med i föreningen ett tag. Läs mer på slf.se/templates/AssociationPage.aspx?id=17960 Lycka till!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀