Visa studentum.se som: Mobil

SÖKA UTAN FÖRKUNSKAPER - Forum

2007-10-24 00:29   Carl
HEJ! 1) Har genom Studentums hemsida uppfattat att alla Universitet (utomlands) inte kräver att man har betyg i kemi, biologi och fysik för läkarutbildning. Däremot att man skall klara av ett SKRIFTLIG PROV, gäller för samtliga. Hur svårt är provet? Går det att läsa sig till det genom att på egen hand studera A och B-kursböckerna under några månader? Ett halvår? 2) Hur jag uppfattat det riktigt om jag föreställer mig en slutnota på ungefär EN MILJON kronor för hela studietiden i något av de östeuropeiska EU-länderna? Avgifter, boende o dyl. Då antog jag ändå att t ex "årlig terminsavgift 10 000 USD" innebär EN gång om året, och inte två (Budapest). 3)Stämmer det att man efter ett par års studier kan fortsätta i Sverige? Har du en uppfattning om en eller flera av dessa frågor vore det givande om du ville dela med dig!

Ang: SÖKA UTAN FÖRKUNSKAPER
2007-10-26 09:33   Janne
Hej hej 1) Proven är skitsvåra har jag hört!! Det krävs definitivt att man studerat kemi, biologi o fysik länge 2) En mille? Nah knappast. Kanske runt 500 lök. På sin höjd. 3) Nej det går inte har jag hört

2007-11-06 09:08   mas
Hej!;; Jag befinner mig i samma situation som du och vill veta hur det har gatt i ditt sokande. Har du fatt svar pa dina fragor? Maria

2007-11-08 15:41   Carl
HEJ! Nej inte direkt, men jag spånar efter det. Skall kolla om man kan få tag på gamla intagningsprov för universiteten i Ungern. Jag hör gärna av mig om hur det gått när jag vet, om du vill?

2008-01-08 02:15   alexander
jag skulle gärna uppskatta om du skulle kunna skicka några svar på dina frågor (om du har fått något bra) eftersom att ja har exakt samma problem, funderar på att plugga själv till provet (om d nu skulle vara möjligt). hade varit en schysst väg för dem som har pluggat samhäll men ångrat sig. tack på förhand /alexander

Recensionspolicy

recensionspolicy studentum.se

Vill du lämna en recension om en skola eller en utbildning på studentum.se? Kul! Då bidrar du med att hjälpa andra att hitta den utbildning som passar dem bäst. Läs gärna vår recensionspolicy om hur vi godkänner och publicerar recensioner.

Ladda ner recensionspolicyn här!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få inspiration och hjälp inför ditt utbildningsval!
Logga in