Slovakien och/eller Polen - Forum

2008-03-26 16:07   M
Funderade på om någon vet om det går att läsa någon/några terminer utomlands när man pluggar i Slovkien respektive Polen? Hoppas ni hänger med på vad jag menar nu... =) När man läser i Slovakien/Polen - har de något utbyte i sin tur så man kan läsa någon annanstans i en termin eller så?

RE: Slovakien och/eller Polen
2008-03-27 19:25   SWEnglish
Hej är det någon där ute som vet hur man ansökter till spanien Veterinär program så vill jag helst veta !!!! Någon som pluggar veterinär i rumänien please berätta hur det är och hur svårt det är att komma in!!! adda med eller skriv din msn min är guldhammar@hotmail.com

RE: Slovakien och/eller Polen
2008-03-28 16:54   ligu
Hej, det enklaste är väl att du själv mailar till resp universitet och frågar. Via internet kan man få många svar!!

RE: Slovakien och/eller Polen
2008-04-07 13:58   Lina
Du kan läsa om hur det är att plugga veterinärprogrammet i Ungern i senaste nummret av StudentumGuiden www.studentumguiden.se, kolla in sid 18, där finns ett reportage med en tjej som pluggar där berättar mer om hur det är! Lycka till!

RE: Slovakien och/eller Polen
2008-04-09 20:30   Nina
Hej! Jag vill absolut bli veterinär och då det för mig verkar omöjligt att bli det i Sverige undrar jag hur det är i Polen. Hur fungerar antagningen och hur svårt är det att komma in? Tacksam för svar!

RE: Slovakien och/eller Polen
2008-04-24 20:20   Charlotte
Hej Jag läser nu första året i slovakien och trivs jättebra, i min klass är vi 9 svenskar och 2 norska. Ang byta mellan slovakien och polen är jag tveksam till att det går eftersom vi i slovakien läser i 6 år och i polen 5(?) år, så kurserna går inte ihop, men man kan ju alltid börja om.

RE: Slovakien och/eller Polen
2008-05-12 18:32   Sandra
Hejsan Charlotte! Jätteroligt att du tagit dig in i Slovakien och att du har en bra klass! Har några frågor till dig så hoppas du läser detta och kan svara =) Jag har också börjat planera att läsa till veterinär utomlands.. Vars jag hamnar spelar egentligen ingen roll, men du verkar ju trivas bra i Slovakien så kanske ska prova att söka dit! Jag går ju bara andra året nu på Naturvetenskap, så har ju ett år kvar men kan ju vara bra att veta litegrann innan man börjar söka.. Hur svårt var det för dig att ta dig in på veterinärutbildningen i Slovakien? Asså, behöver man ha jättehöga betyg där också? Har ju inte dåliga betyg nu, men är inte direkt tillräckligt för att man skulle ta sig in i Sverige, som du säkert förstår.. Sanslösa intagningspoäng i sverige! Har en massa frågor, så om du kanske (eller ngn annan som studerar till veterinär utomlands, spelar ingen roll vars!) får gärna kontakta mig på msn; hoken90@hotmail.com Mvh Sandra

RE: Slovakien och/eller Polen
2008-07-16 16:04   Behm
Hej Jag har ännu inte kommit in på någon veterinärutbildning men söker till Norge, Danmark, England och Skottland till våren så jag kan det mesta om intagning, om skolorna i sig, boende under utbildningen mm. så om ni har frågor får ni gärna maila mig då jag vet att det tar lång tid att ta reda på allt själv (egen erfarenhet;) fantomflickan@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀