SBCC HT 2012 - Forum

2011-09-17 16:14   Natalie

Hejsan! :)

Natalie heter jag och jag är grymt sugen på att åka till SBCC HT 2012 i 1-2 år och letar efter någon/några personer som kanske är inne på samma sak, som kanske skulle vara sugen på att dela lägenhet eller bara snacka ihop sig lite innan, se om man har lite liknande intressen osv? :)

Maila mig gärna på natalieryttar@live.se

Vi hörs!


RE: SBCC HT 2012
2011-09-20 13:18   Johan N

Hej Natalie! såg ditt inlägg på studentum.se

Även jag har funderingar att börja studera på SBCC till hösten 2012.
Känn vettigast att börja på hösten då man sannolikt får mest soltimmar under sin utlandsvistele.

Vet du något om IBS rykte?

Själv är jag inne på att plugga (till att börja med) 1 år på SBCC´s

www.ibs-education.com/sweden/ibs/programutbildningar/business/business-SBCC/

IBS Internationella Businessutbildning på SBCC

Vad funderar du på att plugga?


RE: SBCC HT 2012
2011-09-20 17:45   Natalie

Hej Johan!

Yes, håller med om det där med soltimmar. ;)

Jag har tittat lite på IBS men har ingen koll på vad det har för rykte, dock har jag hört att det varit ganska
mycket krångel med boende för vissa, men ska inte göra några förhastade slutsatser i och med att jag bara har hört.

Via IBS så hade jag varit mest intresserad av att plugga Buisness eller Import/Export och logistik - kanske just för att jag pluggar ekonomi nu - fast beroende på hur tufft det är. Jag är en person som är utåtriktad och gillar att hitta på saker utöver skolan, så vill ha helt okej fritid också.


RE: SBCC HT 2012
2012-01-03 01:13   Camilla

Hej!
IBS har ett väldigt gott rykte efter vad jag har hört, dom är pålitliga och hjälpsamma. Sen är ju det upp till var och en att skaffa sig en åsikt om det och allt beror ju på inställning och situation.
IBS är ju en del av STS som funnits i många år och anordnar ju även saker som språkresor och au-pair resor.
Har aldrig hört någon klaga över varken STS överlag eller IBS.

Jag ska åka med IBS till SBCC HT 2012 och plugga teater, så hör gärna av er om ni vill snacka eller ha en reskompis!

Camilla
Nitti0tr3@hotmail.com


RE: SBCC HT 2012
2012-01-17 18:42   Gabriel

Hej Natalie!

Gött att du ska iväg till Santa Barbara. Om du vill hitta folk som ska till SBCC och har Facebook så har jag en grupp som heter just SBCC HT 2012. Välkommen in dit! Tror vi har folk som åker med i stort sett alla företag, så du kan ju fråga runt lite bland medlemmarna.

Här får du en direktlänk till gruppen: www.facebook.com/groups/130365127068312/

Vill du prata med mig heter jag Gabriel Almlöf (finns bara en) på Faceboook. (Gäller självklart alla som funderar på att åka till SBCC, ju fler desto bättre!) :D


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀