Santa Monica HT 2012 - Forum

2011-10-05 19:19   Jennifer Nyström

Hej!

Mitt namn är Jennifer Nyström, är 20 år gammal och bor en liten bit utanför Göteborg. Min tanke är att ansöka till SMC hösten 2012 Fashion & Merchandising. Jag hoppas verkligen att mina planer går som smort och att jag kommer att bo i LA till hösten.

Jag tänkte kolla om det är några fler som har planer på att åka dit hösten 2012 eller våren 2012? Hade varit väldigt kul att veta och även vad folk tycker om SMC som kanske går där / har gått där.
Om ni vill får ni gärna maila: Jennifeer__@hotmail.com

Vill gärna veta så mycket som möjligt och om det finns fler som är lika taggade som jag att börja plugga i Santa Monica!
/ Jennifer Nyström


RE: Santa Monica HT 2012
2011-10-06 14:52   choklad_2005@hotmail.com

Hej Jennifer. Jag ska också iväg och plugga i USA, det står dock mellan San Diego State University och Santa Monica. Jag kan aldrig riktigt bestämma mig dock=) Om det nu blir så att jag åker till Santa Monica, hur hade du tänkt med boende osv?


RE: Santa Monica HT 2012
2011-10-06 18:02   Jennifer Nyström

Jag har inte tänkt sådär jätte mycket på det ännu. Men tanken är väl att hitta boende med svenska tjejer i ungefär samma ålder förhoppningsvis. Hade ju varit en fördel med liknande intressen osv. Vad är det du ska plugga isådanafall?


RE: Santa Monica HT 2012
2011-10-07 13:52   Camilla Lundsten

Precis det jag tänkt också! Jag funderar på marketing/journalism/media. Tanken är att stanna 1-2 terminer, och se vad som händer sen. Skulle vara skönt att att ha en resekompis=) Hur länge har du tänkt studera?


RE: Santa Monica HT 2012
2011-10-09 00:29   Jennifer

Ja precis:) min tanke är att plugga tre år och även försöka ha praktik samtidigt, om allt vill säg väl. Haha. Är det hösten 2012 som du har tänkt också?

Jennifer


RE: Santa Monica HT 2012
2011-10-10 12:54   Camilla Lundsten

Härligt!=) Jag hade först tänkt VT 2012, men det dök upp andra grejer så nu lutar det mer mot hösten. Är as taggad! Om du vill så får du gärna lägga till mig på Facebook så vi kan hålla kontakten=)


RE: Santa Monica HT 2012
2011-11-16 09:47   Sandra

Hej!

Jag har också funderat på att läsa i SM till hösten 2012. Jag är 21 år gammal och bor i Helsingborg. Är intresserad av att dela boende med nån i så fall. Helst i samma ålder och liknande intressen hade varit kul :).


RE: Santa Monica HT 2012
2011-11-16 15:57   ida

hej! jag är oxå inne på att plugga ht2012 är dock lite osäker på vad jag ska välja för ämnen då jag ev bara kommer köra termin ivs och ej en hel utbildning. jag är inne på fashion design eller marketing. Dock känns det lite osäkert då man ej är garanterad plats på de ämnen man väljer. kan va kul att prata med fler personer som har planer på att åka dit ht 2012 =)

Ida heter jag by the way och är 26 år! =)


RE: Santa Monica HT 2012
2011-12-20 22:09   Sofia J

Hej tjejer!

Sofia heter jag, fyllde precis 25 och pluggar på Linnéuniversitetet i Växjö för tillfället. Har precis skickat in min ansökan till Studin.se för SMC och ser fram emot HT 2012 sjukt mkt!
Tänkte läsa lite mer Engelska-kurser, marketing, business administration och kanske management/leadership om det finns platser.
Tänkte stanna 2 terminer till att börja med och det vore kul att få kontakt med några så man kan dela boende med några!
Jag är en väldigt social, glad, utåtriktad och påhittig tjej som älskar äventyr och att träffa nya människor!
Åker till SMC då jag blivit rekommenderad av kompisar som redan varit där och pluggat och dom är jättenöjda!
Jag kommer fokusera på plugget men ändå hitta på massa skoj =)

Vore jättekul om ni hörde av er =)

nås på : sj222be@student.lnu.se

//FIA


RE: Santa Monica HT 2012
2012-03-07 08:19   Vanessa
Hej! Har ni fått svar än? Jag är en 21 årig tjej som ska plugga business & skulle vilja ha kontakt med några att dela lägenhet med där! :) Har fått besked att jag kommit in så känns som det är dags att börja planera! :)

RE: Santa Monica HT 2012
2012-03-15 21:46   Haider

Hejsan! om ca 1 vecka ska jag till Study abroud och söka in till smc. Ni som har kommit in,vilka betyg behövdes? Hade varit kanon att hitta en trevlig resekompis! någon att dela boende med osv.. Om mig: Jag är en kille på 21 år. Har tidigare pluggat Samhäll juridik/ekonomi. Är intresserad av att läsa buissnes på smc. På helger festar jag men även gött med lite avslappning. Jag är en lättsam person men väldigt uttåtriktad och väldigt social. Älskar att träffa nya härliga människor! Kontakt uppgifter: Mail: Almuhana@live.se fb: Haider Magistern Almuhana Tacksam för alla svar :)


RE: Santa Monica HT 2012
2012-03-19 14:36   sara

Mitt namn är sara och jag är 20 år gammal ( 21 i sommar), jag har blivit antagen till Smc nu till hösten och ska åka ner själv. Skulle därför vara roligt att ta kontakt med några innan och även kanske leta och dela boende ihop? Jag är ute efter ett äventyr, mycket skoj & fest. men samtidigt vill jag ta studierna seriöst då det kostar en heldel! Om det låter intressant kan ni höra av er på mail eller facebook på: jaa_sara@hotmail.com mvh/ sara


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀