Santa Monica college CA i höst!? - Forum

2010-02-07 02:49   ...
Hej. Stora planer på att studera på santa Monica college i höst och tänkte redan nu se efter ifall det finns fler som har liknande planer! Något som varit där får gärna berätta om skolan och vad det finns för skoj att göra i området! Kostnader för boende? All information är välkommen! MVH Marcus

RE: Santa Monica college CA i höst!?
2010-03-24 13:59   Mai
Hej! Jag har precis sökt till skolan :) Gick där 2008 en termin också - bara måste tillbaka! :) Hur går det för dig? fått tips? //Maisan mai.sims@strd.se

RE: Santa Monica college CA i höst!?
2010-03-30 22:37   Emma
post Hej! Mitt namn är Emma Mårtensson, jag blir 19 i år och kommer från Jönköping. Jag ska börja på Santa Monica College till hösten och tänkte kolla om det var någon mer som ska det? skulle vara kul att få lite kontakt och kanske dela boende. Hör av er isåfall! emma.martensson@live.se kram

RE: Santa Monica college CA i höst!?
2010-03-31 15:30   hejhej
Hejsan. Jag skall dit och plugga i år. Dock är jag kille ( 24 år ) , vilken är nog inte lika intressant att dela en bostad med. Men det blir väl att man bor så länge på ett hotell för att träffa lite personer och hoppas på att hitta några som är i samma sits som mig, att hitta bostad att dela med. Så jag kommer åka ner dit 1-2 veckor innan skolan börjar. Ha det bra och lycka till om vi inte hörs.

RE: Santa Monica college CA i höst!?
2010-04-07 22:24   R
Tjena, blir åter många svenskar på SMC. Just nu är det väl över 300 svenskar på SMC. Det är väl på gott och ont. Ser ut att bli SMC för mig också, har dock inte sökt ännu. Är själv också lite fundersam över hur man ska göra med boende, det är dyrt med boende där... Men man får väl bo på nåt vandrarhem eller så tills man hittar nån att dela boende med.. Synd att man inte har polare med samma planer..

RE: Santa Monica college CA i höst!?
2010-07-24 01:52   daniel

Hej!

Åker ner i själv i höst och är söker svenskar att dela boende med, har ingne lust att bo själv.
Ska försöka styra upp nåt "svensk-kollektiv" typ i något hus.
Någon som är intresserad?


RE: Santa Monica college CA i höst!?
2011-01-09 16:39   Malene
post

Hejsan. Jag heter Malene och är 92-a. Jag planerar att börja på SMC till hösten och ett kollektiv låter väldigt intressant! Hör av dig om du fortfarande tänker i samma banor. (nuejaginne@hotmail.com)
Mvh Malene


RE: Santa Monica college CA i höst!?
2011-01-26 18:51   meriam
post

Hej! Jag ska förhoppningsvis till SMC i höst. Är också intresserad av att dela boende med flera.
Någon som vet lite om priser och så?

Meriam


RE: Santa Monica college CA i höst!?
2011-02-09 20:02   Rupert

Jag har redant gått i SMC en termin 2009 och nu känner jag att jag vill tillbaka och avsluta mina studier..
Jag ska dit med 2 kompisar, ska du åka dit själv eller ska du åka med lite vänner ?

Jag bodde med 2 tjejkompisar första gången och då hade vi en 3a vid 9th street i Santa monica och den låg på 14.000 nått :p så det är riktigt dyrt med boende om man vill bo nära stranden och The 3rd street promenad.. Men det var värt det.
Den här gången vill jag ha ett hus och fixa med bil osv. Så om du vill så kan du höra av dig till mig på face (kingstone Macday) så kan vi prata lite och planera osv..

Regards
Rupert


RE: Santa Monica college CA i höst!?
2011-02-16 00:21   Åsa

Jag ska också till SMC hösten 2011, eventuellt en tjejkompis också. Jag har studerat tidigare i L.A med EF och boende är väldigt dyrt. Vi funderar på att dela på en studio apartment (alltså ett rum endast plus badrum och kök) och dom ligger på runt 10.000 i månaden.

Jag bryr mig inte så mycket var jag bor, utan för mig är det viktigt att priset inte blir för högt. Då studierna redan kostar så mycket. Så vi är intresserade av att dela med andra svenskar, dock kanske då en 1 bedroom apartment, annars blir det lite väl trångt.

Någon som är intresserad och vi prata mer kan ni alltid maila mig
larsson-91@hotmail.com


RE: Santa Monica college CA i höst!?
2011-03-17 07:48   dani
post

Hej jag planerar att studera 1 termin vid SMC till hösten, om jag trivs så stannar jag längre. Vill gärna försöka styra ihop ett gäng på kanske 4 pers, blandat tjejer och killar att bo tsm med. Om nån är intresserad lr bara vill snacka om LA, hör av er på fb daniela kloth, finns bara en))
Ha de bra!


RE: Santa Monica college CA i höst!?
2011-05-07 14:14   Elin
post

Heejsan! Jag heter Elin och bor i Göteborg o fyller 20 i augusti. Jag skall börja plugga på SMC i höst och är väldigt intresserad av att bo ihop med ett gäng svenskar! Jag har varit i LA 4 ggr, 3 ggr detta året så jag känner till det väldigt bra. Jag bryr mig inte alltför mycket om hur jag bor men helst inte för dyrt och helst inte alldeles för långt bort från skolan eftersom jag inte har någon bil:( Men det hade varit roligt att få ihop ett gäng! Hoppas ni hör av er!
/ Elin


RE: Santa Monica college CA i höst!?
2011-05-20 19:25   Sara
post

Hejhej!

Jag heter Sara och är 20 år. Jag bor för närvarande i Stockholm men planerar att plugga på SMC i höst. Skulle gärna hitta några svenskar att dela boende med då jag förstått att det är det som fungerar bäst.
Skulle också kännas skönt att veta att man inte är helt ensamen och lost när man kommer dit :P

Det är bara att höra av er på min mail: sarabara_@hotmail.com om ni också ska over seas.
Hoppas på svar!

/Sara


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀