Rumänien, Cluj - CSN - Forum

2008-07-29 09:50   Rohlin
Halloj, Ja nu har de inte varit så många frågor här på ett tag. De mesta har man la fått svar på. Men angående denna eviga frågan kring CSN. Om man som jag inte vill ta lån utan endast få bidragsdelen, kan man inte skicka in det då förrän man är på plats nere i Rumänien? Ja menar, för att fylla i blankettentill 100% måste man ju ha reda på 1000 saker som man inte vet än. Exakt vecka terminen börjar och slutar, när de e sommarlov o jullov hit o dit o massa sånna saker som man inte vet ännu. Så me andra ord, går de att skicka in csn papprena än eller måste man som sagt vänta tills skolan börjat där nere i princip, då man har all denna info ??? För om man väntar så pass länge, går man väl miste om bidrag för den första / de första 1-2 veckorna kanske ?? Om inte mer? Men de e väl så de måste bli, för vem har all denna info redan nu. Man kan ju inte mer än fylla i sitt namn osv? All annan info, som t.ex. komplett intyg att man går skolan, måste ju finnas med för att de ska bevilja bidraget. Eller räcker det med det pjuttiga pappret man fick hem för ett tag sedan? Ett gult papper där de va några stämplar och en text som löd att man kommit in i Cluj med mera. //Tackar mail: matcho_1@hotmail.com

RE: Rumänien, Cluj - CSN
2008-08-06 13:04   java
hej alla oroliga studenter som ska till rumänien .... ja har sj sruderat där nere i ett år så känner till allt ni behöver veta,,, e de några problem adda mig gärna på msn eller maila,, förstår att ni e oroliga då ja själv va i samma situation för ca 1 år sedan,, ni ska inte behöva bli lurade av några företag som försöker suga pengar ur stackars studenter...ja svarar på allt ifrån vilka böcker ni ska ha till att fixa lägenheter etc etc ha fortsatt trevlig sommar

RE: Rumänien, Cluj - CSN
2008-08-06 17:44   Rohlin
Hejsan ;) Haru lust o skicka mail till mig eller nått eller skicka din mail ba.. Så ja i min tur kan skicka lite frågor o så till dej tillbaka... Skulle va najs.. skicka ba ett mail o skriv hej hej att de e du o så.. så skickar ja tebaka ^^ tack så mkt matchoo_1@hotmail.com

RE: Rumänien, Cluj - CSN
2008-08-07 11:37   java
hej ,,, trodde ja la ut min mail men här kmr den jawa-88@hotmail.com

RE: Rumänien, Cluj - CSN
2009-02-08 18:51   roland_andersson@live.se
tjena java jag ska söka nu HT2009 till läkare i cluj och hade varit väldigt tacksam ifall du hade kunnat hjälpa mig med info och lite allmänna frågor. Min mail är roland_andersson@live.se tack i förhand

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀