Ronda? - Forum

2005-04-16 23:03   Sofie
Hej! Det ska nog bli Spanien i höst. Tittar på olika städer och skolor. Är det någon som vet något om staden Ronda? Låter ju schysst att skolan ligger i ett palats.. Eller är Granada kanske mycket bättre? Är det någon mer som tänker åka ditåt (typ i september)? Mycket tacksam för svar.

re: Ronda?
2005-04-18 16:53   Sandra
Hej sofie, hoppas att du ser det här... vore jättesnällt om du kan maila mig på sandrahansson@hotmail.com ... har samma planer som du =) MVH Sandra.. Vi hörs!

Ronda
2005-07-22 19:27   tips
Hej!! Jag har besökt Ronda i våras och vad jag uppfattade det så var det en väldigt lugnt ställe. Fint ställe att besöka och se men jag skulle välja Granada i stället.... Är känt för att vara en riktig studentstad... Har även häftiga sevärdheter... Så söker du mer studentliv så tror jag att Granada är ett bättre val..

hej
2005-08-18 20:36   marie
hej Ronda är en liten stad, väldigt gammal och antik. Om du bor i Ronda har du närheten till många sevärdigheter t.ex. marbella, malaga , gibraltar. Avstånden är inte stora till dessa platser. Granada ligger lite mer avlägset, men är däremot mycket större och det finns mer att se och göra där. Mvh marie

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀