RE: Studera till Veterinär utomlands!!! - Forum

2009-11-02 14:55   Anna
Hej Lin! Jag har sökt till Aus både till JCU i Townsville och till Perth, jag har inte kommit in på JCU, fast 17 i betyg eller var det är jag har, plus 3 årigt erfarenhet som djursjukvårdare. Det är tydligen väldigt svårt som internationell student iår och ta sig in, pga att det har varit ett sånt tryck på sökande iår, finanskris? Aussie kollar mkt på livserfarenhet, rekommendationsbrev, personligt brev, CV och själva helheten. Kollar självklart på betygen också. Jag har skickat in alla betyg och papper jag har. Jag tror inte de har någon annan kvot för hur man fått sina betygen. (fattar du vad jag menar..=) Det är samma sak om man pluggar ryp i Ungern, man får söka om en svensk legitimation när man kommer hit. Tvärtom vet jag inte hur det fungerar. Aussie är ju väldigt välkända för sina bra skolor och att man blir duktig om man kommer därifrån i veterinär-världen=) Sök massa stipendier är ett gott råd! Det finns massa att hämta i olika bolag osv. Årets sista ansökningstider för skolorna var sista oktober. Perth har till sista november. Lycka till! Jag kommer söka till nästa år igen!(om jag inte kommer in i Perth). MVh Anna

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀