RE: RE: Studera till Veterinär utomlands!!! - Forum

2009-10-27 06:24   Lin
Hej Ami! Och alla andra som laser detta... Jag betvivlar dock att det ar sa latt som du far det att lata. Och ar du saker pa att termins-avgiften blir lagre bara for att man ar gift med en australienare och har permanent uppehallstillstand? Det ar ju skillnad mellan "permanent residency" och "citizenship" (permanent uppehallstillstand och medborgarskap) och citizenship kan man inte ansoka om forran efter 4 ar av Permanent residency... mycket krangliga regler hit och dit... men ja, det kan ju vara vart att kolla upp. aven stipendier och liknande kan sakert vara en god ide att kolla upp, med tanke pa att hela utbildningen gar pa drygt 1,2 miljoner svenska kronor for en Overseas Student. och det ar da endast for terminsavgiften, inget annat. nagon som har koll pa om den svenska veterinar-utbildningen ar godkand i australien? och om den australiensiska vet-utbildningen ar godkand i sverige? skulle kannas dumt om jag utbildade mig 5,5 ar i sverige, for att upptacka att jag inte kan jobba i australien sen... (eller vice versa... jag vill kunna pendla mellan sverige och oz)

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀