RE: RE: RE: Negativ info om läkarutbildning i Rumänien - Cluj? - Forum

2010-01-17 16:26   She
Jag frågade Ruxandra från rumänska ambassaden vad "an international standard English test (for entrance to the English Section)" betydde och hon svarade : "As far as I know, your proficiency in English results from the grades obtained during the school years and from your own declaration on the application form, on the second page. " Jag förstår fortfarande inte vad hon menar. Betygen som jag har fått på Engelska A, B, C står ju redan i mitt slutbetyg! Hur ska jag fixa det här??!! :S Och jag undrade också hur många passfoton man skulle ha och hon skrev såhär : "The application form should be filled in 2 copies, one that remains at the Ministry of Education and one that is sent to the University, so there should be 3 photos (2 will be applied on the 2 copies of the application form and one will be applied on your student document, in case you are accepted). " Så om jag har förstått rätt så ska jag fylla i den där blanketten två gånger och skicka båda tillsammans till universitetet? eller ska jag skicka en till universitetet och den andra blanketten till "the ministry of education"? eller ? *suck* OCH alla kopior måste vara certifierade! Eftersom hon sa att alla dokument som man skickar till universitetet ska vara kopior, men betyder det att man ska ha till exempel notorious publicus på the health certificate också!? Verkligen på alla kopior?? Känns ju lite överdrivet.. =/ Sheila sas.matrixschool@yahoo.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀