Psykologprogrammet utomlands - Forum

2009-09-13 19:49   Majat
Jag har precis påbörjat min psykologutbildning i sthlm och skulle väldigt gärna läsa termin 2(nu efter Jul)utomlands. Eftersom jag ännu inte läst ett helt år får jag ingen hjälp utav min institution och det är lite krångligt att hitta bland alla univesitet. Jag måste läsa i ett land där man talar engelska men annars är jag öppen för det mesta. Är det någon som har någon erfarenhet av utbytesterminer av den här sorten? jag skulle bli väldigt tacksam för svar, mvh Maja

RE: Psykologprogrammet utomlands
2009-10-06 13:10   Sussi
Du kan inte räkna med att kunna få utlandsstudierna tillgodoräknat i ditt program om du söker dig utomlands på egen hand. Men du kan söka till olika universitet och se om du t ex kan ta paus från psykologprogrammet för att komma iväg lite utomlands och plugga lite... tror inte det finns så många ställen som man kan söka till vårterminen nu, de flesta har antagning till hösttermin som söks på våren (och kanske antagning till vårtermin också men att det söks som till hösten) och fristående kurser som finns i Sverige tror jag är rätt så sällsynt i utlandet...

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀