Psykolog, psykologi, betendevetenskap - Forum

2008-11-09 21:52   Anna
Någon som tänkt studera pykologi, psykolog, betendevetenskap i USA under 2009? hade gärna behövt ltie tips om olika universitet, hur man går tillväga mmm? /Anna

RE: Psykolog, psykologi, betendevetenskap
2008-11-13 12:41   Johanna
Hej hej!! Vill du läsa en hel utbildning eller fristående kurser? Jag har sökt till CSU Long Beach (i LA)till våren. Där läser man 4 kurser per termin som man väljer på plats. Har tänkt läsa lite psykoligi och sociologi bl.a.

RE: Psykolog, psykologi, betendevetenskap
2008-11-15 13:29   anna
Jag har tänkt läsa fristående kurser. Det lät itnressant! hur har du kommit i kontakt med dem o sökt osv?

RE: Psykolog, psykologi, betendevetenskap
2008-11-17 10:11   Johanna
Åker via en organsisation som heter CIS. De är jättebra och hjälper till att fixa allt praktiskt. Du kan kika på deras hemsida www.cis.nu De samarbetar med lite olika universitet som har "study abroad". D.v.s att man läser fristående kurser en eller två terminer t.e.x... Har du tänkt åka till våren?

RE: Psykolog, psykologi, betendevetenskap
2008-11-18 14:11   anna
Tack för tipset, får ta kontakt med dem och höra efter mer. Hur är det med study abroad? Måste man ha läst på universitetet i sverige innan man åker då? Har du sökt till våren? Kommit in?

RE: Psykolog, psykologi, betendevetenskap
2008-11-19 12:19   Johanna
Ja jag har blivit antagen till våren :) Har inte läst på universitet innan, det är inget krav... Men är lite smått nervös över hur hög studienivån är eftesom jag inte läst något sen gymnasiet men antar att man kommer in i det ganska fort. Har du tänkt söka till våren eller nästa höst?

RE: Psykolog, psykologi, betendevetenskap
2008-11-20 08:31   anna
Vad roligt :) Jo jag har också täntk på att det kan bli rätt tufft i början, dels med studierna men även engelskan. Har du tagit fullt stuidelån? Klarar man sig på det? Är det mycket utbutsstudenter där? Jag har tänkt söka till HT 2009, men har än inte bestämt vad.

RE: Psykolog, psykologi, betendevetenskap
2008-11-20 12:28   Johanna
Jag ska ta fullt studielån, ingen aning om man klarar sig på det men det hoppas jag :) Står på hemsidan att de har 36000 studenter varav ca 1500 utländska så är väl en del utbytesstudenter men har ingen koll på hur många svenska studenter dom har.. Men vad kul för dig, hoppas det går bra med allt och att du kommer på vad du vill läsa!!!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀