Premed - Forum

2006-02-06 13:02   Elena
Hallå! Är det någon som kan berätta lite mer om pre medical kursen, som är obligatorisk i bl.a USA? Har tänkt söka till USA men känner att jag vet allt för lite om utbildnings systemet. Har några frågor. Hur länge måste man sen läsa Medical school efter pre med? Vad behövs för att komma in på Medical school? Vore tacksam för all hlälp, Blir utbildningen sammanlagt längre än den i t.ex Sverige/Danmark? Hälsningar Elena

Ang: Premed
2006-02-12 17:04   jay
Hej...oftast brukar det vara 4+4 år...

Ang: Premed
2006-02-18 13:13   T S
precis pre-med är 4 år, men då ska ditt beytgsnitt helst vara över 3.8 (max 4.0) och du ska klara ett prov (mcat) på bio, kem, fys och eng. sen ska du bli accepterad efter en intervju med skolan du söker till. blir du accepterad går du 4 år till på med school.

Ang: Premed
2006-02-24 04:30   Johan
Tjena, Jag studerar just nu vid University of Oregon i USA, och kan säga att du inte alls behöver läsa pre-med för att komma in på Medical School här. Jag har en hel del vänner som läste bland annat historia och som sedan gick vidare till Medical School. Vem som helst kan i princip söka till Medical School så länge som du har bra betyg i Kemi, Fysik, och Biologi (och jag menar BRA). Du ska dock veta att det kostar oerhörda mängder pengar att studera medicin här i USA, och det är dessutom hård konkurrens. Men har du pengar, och perfekta betyg, så varför inte. Johan

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀