pomeranian medical university/ Szczecin - Forum

2011-04-22 11:16   mona

Halloj!

Undrar om det är några fler än jag som ska plugga i Szczecin till hösten 2011? :)


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-05-04 11:41   hej hej

hej
jag tänker också att söka dit men bara undrar om det finns intagsprov el?
hej då

nasir_watanyar@hotmail.com


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-05-04 20:57   mona

Hej

Jag undrar om det är någon som har studerat/ska studera/studerar just nu på London Metropolitan University (LMet) som kan berätta lite om skolan, hur lärarna är, om skolan är bra, hur kurserna är osv?

Jag funderar nämligen på att söka dit till hösten men behöver veta så mycket som möjligt om skolan innan jag beslutar mig!

Vore tacksam för svar!


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-05-11 22:07   mona

Hej!

Svaret ovan är inte mitt!!! jag vet inte varifrån den kom! xD

anyway, jag har kontaktat universitets representant,Britt Tollefsen och hon sa att pomeranian medical university har inget inträdesprov.
På Studentum står det så här: "Studiekompetensen är baserad på svenskt studentexamensbetyg eller betyg som ger rätt att söka högre utbildning i Sverige. Intagningen till studiet är baserad på att de som söker först kommer in först."

Du kan läsa mer antagningen och så på universitetets hemsida:
www.pum.edu.pl/english/english-program/application-requirements

du kan alltid kontakta universitetet om du osäker på något
.
lycka till!


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-05-17 11:22   .

det är nog inte en bra studentstad. bättre att söka till en populär studentstad. inträdesproven är inte svåra, pluggar man gymnasie biologi och kemi klarar man det lätt. vill ni plugga i en stor stad så är krakow i polen bra, vill ni plugga i en liten studentstad välj pecs i ungern. jag reste omkring i östeuropa i 5 veckor i sommras och kollade på många städer.

oliver
olly__@hotmail.com


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-05-17 18:31   mona

Hej Oliver!

jag hört mycket bra om universitetet i Szczecin men jag har inte varit där så jag kan inte säga något om hur studentlivet där är. Jag tycker dessutom att det billigare att plugga i Szczecin än att plugga i Krakow men visst, Krakow är en stor stad.

Vilken stad valde du?


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-05-26 15:17   Nora!

Hej!

Jag har ansökt till universitetet i szczecin men undrar när man får besked? Mona, har du ansökt ännu eller ska du?
Sedan tänkte jag också höra efter om det finns andra städer ni tänkte söka till?
Oliver, vad begrundar sig dina tankar på att det inte är en bra studentstad? Har också bara hört bra om staden. Vart studerar du nu?
OBS, NI KAN ANSÖKA SJÄLVA TILL UNIVERSITETET I SZCZECIN! (Ni behöver inte Britt, hon är som Barbara Jedlinska och tjänar pengar på att värva ner studenter.)

Hoppas allt är bra med er annars:)


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-06-19 14:41   Nannii

Hej Mona.

Jag har kommit i och kommer börja plugga på Pomeranian medical university nu den 1 september. Skall du också dit??? =)


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-06-19 14:46   nannii

Hej hej,

Jag ska börja studera nu den 1 september på Pomeranian medical university. Fick antagningsbeskedet förra veckan.

Är en 22 årig tjej från göteborg.

Någon mer som skall dit och plugga nu till hösten?! =D

Nu kör vi


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-06-20 23:14   mona

Grattis!!!!!!! =D

Jag väntar på antagningsbeskedet nu, hoppas att jag kommer in också! ;)
Britt Tollefsen sa att min ansökan kommer att hanteras i början/ mitten av juli.

Vad har du i kemi a,b, fysik a,b och biologi a,b?

Mvh


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-06-21 11:04   nannii

Hej,

Du kommer nog in. Hon sa också till mig att jag skulle få svar just i juli men jag fick det förra veckan av henne.

Jag har VG i kemi A och B, G i fysik A men IG i B haha sen har jag VG i Bilogi A,B och C.

Men fysik och biologi som vi läste på gymnasiet är helt orelevant under utbildning. Jag kom precis hem från australien där jag läste grundläggande medicin, och då var det anatomi, humanologi osv, och det var INGEN fysik eller gymnasie biologi. Dock mkt kemi!

Lår mig veta hur det går =)


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-06-21 13:18   Nora

Hej igen tjejer!

Jag är as thrilled and happy as you are, fick nämligen brev hemskickat om att jag OCKSÅ HAR KOMMIT IN!! :D

Vart bor ni? Kanske kan utbyta e-mail så kan vi höras och bolla lite tankar etc.

Är så glad! Håller tummarna för oss!

/ Nora :) :)


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-06-22 09:37   nannii

hej, Nora !

GRATTIIISS!!!! =D

ta min mail, najdati@hotmail.com och maila mig där så håller vi kontkaten. vart i sverige bor du?!


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-06-22 11:14   Nora

Hej igen!

Tack, då meddelar jag dig via mail in that case!
Ha det super så länge! :)

/ Nora.


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-07-09 17:14   Alex

Hej Mona!

Jag e en 19 årig kille från de wunder schöna åland, Finland som överaskat någ biliv antagen till Hösten 2011. De skulle vara kul att lite brev växla med andra som är påväg till Szczecin nu i september och ha någon som man lite känner när man åker.

Syns förhoppningsvis i höst

// Alex


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-07-15 22:09   L

Hej Jag kom in i Pam hösten 2011 undrar för de som blivit antagna utbyta mail?

mitt är Leo.achkar@gmail.com, vi ses.


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-07-21 13:42   Hakey

Hej!

Ser ut som att jag hitta den här tråden lite sent :D Hakey heter jag, 19 år från Stockholm. Har också
många frågor och tankar, så om någon har lite tips eller något liknande skulle det vara sjukt bussigt
om man kunde få e-maila fram och tillbaka lite. Skulle vara ganska skönt faktiskt så slipper det kännas
like you're doing it all alone på sätt och vis. Hör gärna av er om ni vill :) MVH// Hakey

mail: hakeyzere@hotmail.com (Stort grattis till alla som kommit in också!)


RE: pomeranian medical university/ Szczecin
2011-11-13 22:29   FAN VA GLAD JA E

hej Mona !!!!!!!!!!!!!!!!
Fan va bra hitta dig efter 3 dagar.
hoppas du svara mig
de är jag Murad GBG :D HAHA


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀