Plugga utomlands! - Forum

2006-03-13 23:36   arash
Hej! Vi är två killar, Arash och Mikael, som funderar på att plugga till läkare utomlands, eftersom det är omöjligt att plugga till det i Sverige vare sig man har 20.0 eller inte :) Vi har kollat upp Danmark och en del utav Polen. Vårat mål är att kolla upp alla länder i EU ända tills vi har hittat det bästa landet att plugga i. Detta tar förstås en hel del tid. Därför söker vi nu fler som är sugna på att plugga utomlands. Det som vi då försöker göra är att hitta ett land där alla i gruppen blir antagna och sedan åka dit tillsammans. Kom ihåg! Ju fler vi är, desto större är sannolikheten att vi lyckas. Om ni har några frågor är det bara att ställa dem. arash_torabi@hotmail.com

Ang: Plugga utomlands!
2006-03-16 16:43   Haidar Mir Ali
hej mitt namn ar Haidar mir ali och jag pluggar till lakare 3 aret i saint petersburg pa engleska. sjalv haller jag pa att leta efter stipendier men tankte passa pa och svar pa era fragor. Det ar inte mycket jag vet om studier i polen men ar ganska insat i studier i S-petersburg eftersom jag pluggar har och har sedan 1 ar varvat studenter fran sverige hit. jag kan lova er att ni kommer om ni har ett kompliterat gymnasie betyg (NV) att bli antagna men sedan galler det att plugga hart for att vara kvar.. det finns ett rad universiteter att valja pa och alla ar godkanda av CSN och lakarforbundet. Ett annat pluss har ar att priserna ar mycket billigare har gemfort med andra lander bade for universitet och kost, logi om ni vill veta mer ar ni valkomna att ringa mig pa +79052056061 eller+78123461967

Ang: Plugga utomlands!
2006-03-16 20:48   Fundersam
Hur kan ni ha större chans att bli antagna till samma universitet allihop om ni är fler? Det kräver ju fler lediga platser samt att ingen av låt säga 10 underkänns vid ev. prov istället för en av 3 eller 4. När jag tillämpar lite gammal hederlig sannolikhetslära pekar resultatet åt motsatt riktning. Du kanske vill utveckla ditt argument? omid_rezai@hotmail.com

Ang: Plugga utomlands!
2006-03-17 18:43   arash
De jag menar med att vi har större chans att studera till läkare om vi är fler, är att ju fler vi är desto snabbare kan vi kolla upp alla universitet i EU. Det tar ganska lång tid om bara två personer gör det.

Ang: Plugga utomlands!
2006-03-20 10:57   mONA
hej haidar. vad är det för antingspoäng? jag har typ 13 i snitt o har inte läst natur. ska nu tenta upp ma c,kemi b,fysik a, biologi a eftersom att dessa ämnen krävs för läkarlinjen utomlands.. kan man jobba som läkare i sverige o sen göra sin at tjänst här? mejla mig gärna.mvh mona

Ang: Plugga utomlands!
2006-03-27 17:16   stina
Hejsan! det är en rolig idé:) vet ni någonting om intagningspoängen i andra länder? Jag har aldrig brytt mig om att kolla upp det eftersom jag tagit för givet att mina dryga 18 poäng inte kommer räcka till. Jag har ifs sökt till Danmark men tror inte att poängen räcker till där heller. men jag hänger gärna med ut i världen om det är möjligt:) stina

Ang: Plugga utomlands!
2006-03-31 02:30   Zhilvan
Haha Bästa! Kollar upp läkarutbildningar jag med. Bara messa ;p

Ang: Plugga utomlands!
2006-04-10 15:01   jasmin
Hejsan! Det du skriver låter väldigt intressant och jag skulle gärna vilja veta mer om universiteten, kostnaderna, logi mm, men jag har inte möjlighet att ringa så jag undrar om du skulle kunna maila mig och berätta mer. Jag har förövrigt läst natuvetenskap på gymnasiet och har ett snitt på 18,4 just nu. Adressen är sparkles_crazy@hotmail.com MVH Jasmine

Ang: Plugga utomlands!
2006-04-25 23:05   Gabbe
Tjena! Plugga till läkare vill jag med, men som ni vet är det svårt att göra i Sverige pga de höga antagningspoängen. Så jag är väldigt intresserad av ert förslag. Så om ni får reda på något så skulle jag bli oerhört tacksam om jag skulle kunna bli en del av er grupp. Men jag har ett par frågor som jag skulle vilja ha svar på: 1. När har ni tänkt att bli antagna? 2. När är den sista ansökningsdagen? 3. Hur ser det ut just nu(det var je ett tag sen ni fick denna idé) Maila mig gärna på redjep_87@hotmail.com eller messa mig på 004604735451, Tack tack, Gabbe

Ang: Plugga utomlands!
2006-06-01 22:17   Tja
tja Undrar om ni har kommit in på läkarutbildningen nu? kram Sima

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀