Plugga till Psykolog i Warszawa - Forum

2011-01-21 12:53   Tommy

Hejsan alla!

Jag planerar att söka in till det 5 åriga engelsspråkiga psykologprogrammet i Warszawa hösten 2011. Finns det fler där ute som är inne på samma spår med mig? Hade varit kul att kunna komma i kontakt med andra som planerar samma sak!

Soetatommy@hotmail.com


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-01-25 15:27   Holly

Hej!
Är också intresserad av att studera till psykolog i warszawa men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.

Mvh

Holly


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-01-28 07:15   Tommy

Jag vet hur antagningen går till! Allt finns att läsa på deras hemsida som är www.psychology.pl

Antagningen baseras på en intervju som görs via skype eller på deras kontor i Warszawa. Man ska välja en av 4 böcker de har på deras hemsida och läsa den och sedan kommer det en intervju och därefter lite frågor kring boken du har läst.

Finns mer info på deras hemsida!


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-02-02 15:46   smanuelrojas@gmail.com

Även jag kollar på psykologutbildningarna som erbjuds utomlands. Jag har mest tittat på dem i Ungern och där det relativt lovande ut.

Har någon av er blivit något klokare på Polen? Exempelvis hur utbildningen där står sig mot den här i Sverige. Borde ju tråkigt om socialstyrelsen inte godkänner utbildningen när man e klar.


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-02-17 15:13   Olivia

Hej!

Även jag tänkt att plugga det internationella psykologprogrammet i Warszawa.
Har varit i kontakt med skolan som har sagt att det är nästintill omöjligt för betalande studenter att få tag i rum i deras s.k "dormitory", så därför hade det var kul att höra hur ni tänkt göra med boende o.s.v.?

Annars sa de också till mig att deras hemsida skall uppdateras någon gång i mars, och då kommer det stå exakt vilka krav som ställs på ansökande 2011. Om det är andra böcker som gäller och sådär.

Olivia


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-02-17 18:49   Tommy

Hej Olivia!

Har du e-mail som man kan nå dig på så kan vi prata om boendet och allt sådant!

Min är soetatommy@hotmail.com, finns även under den e-mailen på facebook.

Mvh,
Tommy


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-02-18 10:06   Mannu

Det jag har hört om Polen är att det är inte går att få utbildningen godkänd av socialstyrelsen sedan här i Sverige. Har ni hört något annat kanske?


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-02-18 10:20   Mannu

Tommy. Vet du möjligen om hur svårt det är att få psykologlegitimationen godkänd av svenska socialstyrelsen senare?


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-06-20 14:03   ghz_iaq

hej på er allesammans! här har ni en till som är sugen på att börja till hösten, än är det tydligen inte för sent att söka. hur har det gått för er? har ni sköt in?

hälsningar annika


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-06-20 20:25   Johan

Nu vill jag passa på att räta ut diverse frågatecken ni kan och om vissa saker verkar otydligt på hemsidan alternativt om ni inte orkar gå in och läsa själva (:

Det som krävs :

- Anmäl er på hemsidan och fyll i "application form" i dina sidor. irk.uw.edu.pl/osoby.php?op=insert⟨=en

- Bevis att ni har betalt anmälningsavgiften, detta blir klarare efter ni har registrerat er.

- Betyg som intygar att ni är högskolebehöriga ( Gymnasiebetyg översatta till Engelska, detta görs med fördel via eran gymnasieskola, om de inte kan kan ni översätta de själva, google it.)

- Ett letter of recommendation, ett brev från en lärare eller arbetsgivare som beskriver dig som person, tips är att välja någon du kommer bra överens med. Se här för exempel :
www.boxfreeconcepts.com/reco/sample.html

- Kopia av pass eller ID handling.

- Om ni har dokument som intygar att ni är duktiga på Engelska är dessa guld värda, CAE, ESOL eller motsvarande.

- Läkarintyg, gå till eran läkare och be denne att göra en hälsoundersökning och få denne att skriva i intyget att "den här personen är lämplig att studera vid universitetet i Warsawa" motsvarande , detta ska enligt uppgift översättas till Polska ( ! )

Hämtat från hemsidan och via mailkonversation med deras kurator :
www.psychology.pl/?id=5⊂=2

Hoppas att vi är flera som söker, ser gärna att andra delar med sig och engagerar sig !

Mina fem öre // Johan


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-07-08 17:08   O***

Hej Johan, är det viktigt att skicka ett letter of recommendation? Dessutom vad brukar antagningspoängen ligga på? Alltså betygsnittet.


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-07-23 10:05   Olivia

Hej!

Ville bara veta om det är någon mer som kommit in? Jag kom in och först nu efter timmar av krånglig administration, är det dags att leta efter lägenhet, någon som har tips på sidor där man kan söka boende?

Olivia


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-07-27 10:35   Johan

Hej Olivia, vad kul att vi ska bli klasskamrater !

Det finns en facebook sida här ; www.psychology.pl/?id=11, skrolla ner längst ner på sidan så hittar du den. Där är det lite lgh snack. Annars känns det rätt svårt att hitta något om man inte kan Polska.

Men gå in där lägg till mig så ska vi nog hitta ngt.

Ang rec. brev, så ja det måste vara med, alla papper som nämns måste vara med. De går inte så mycket på betyg, vilket är första processen. De fokuserar och lägger vikt på andra processen, alltså intervjun. jag har runt 15.6 och kom in.


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-07-28 12:18   O***

Hej Olivia, hur blev du antagen?


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-07-29 15:55   O***

Hej Johan, så de lägger mer vikt på intervjun? Måste man vara jätte bra på engelska för att klara det? Hur går intervjun till? Alltså måste man vara där eller kan man också göra det via skype? Om man inte klarar intervjun, är det kört då?
Tack i förhand :)


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2011-08-26 16:52   Sara

Hej Olivia!

Jag är intresserad av att läsa till psykolog i Warszawa och undrar hur du gick tillväga?
Sökte du med dina gymnasiebetyg?

/Sara


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2013-01-11 11:00   clara

HEJ!

jag vill jätte gärna studera psykologi i polen men jag hittar inte någion information om vad det kostar per termin. Känns som jag letat över allt på deras hemsida! Någon som vet vad det kostar per termin? :)


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2013-11-03 16:52   Psywar2014@yahoo.com

Hej, ni som är intresserade till att börja nästa år maila gärna mig, så kan vi diskutera och skapa något forum etc. Det finns mycket frågor kring allt möjligt. Jag själv är själv intresserad att börja 2014. Psywar2014@yahoo.com


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2013-11-21 14:53   amanda

Jag ska också söka in till hösten 2014! har dock lite problem med hur man validerar sina betyg... har pratat med en notarius publicus om att vidimera dem, men ska man validera också? vet inte riktigt vad det är?


RE: Plugga till Psykolog i Warszawa
2014-02-27 22:54   Johan
Är det någon som sökt in nu alternativt går på utbildningen i Polen?

Jag har frågor, men känner ingen som jag kan ställa dem till.
2015-05-19 13:10   Andrew
Är det någon som läser till Psykolog i Polen just nu som jag kan ställa lite frågor till? Hade varit evigt tacksam! Skriv i den här tråden eller hitta mig på facebook via andreas@boraskungfu.com.

Stort tack på förhand!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀