Plugga till läkare i Australien - Forum

2006-10-02 18:11   Antonia
Hej! Jag vill plugga till läkare men har inte kommit in här i Sverige. I somras var jag i Australien och nu funderar jag på om man skulle kunna studera där. Är det någon annan som har funderat på detta eller har några tips vad gäller antagning mm?? Vore kul att komma i kontakt med någon annan som har funderat på samma sak! Har försökt klura ut vilken Australiensk utbildning som "motsvarar" den svenska läkarutbildningen, är det bachelor of medicine/bachelor of surgery (verkade troligast)??

Ang: Plugga till läkare i Australien
2006-10-15 20:39   Sandy
hejsan jag har också tänkt på australien varför åka till polen eller ungern liksom när man kan plugga i Australien :) men jag kanske inte har så bra betyg som dig men, inget fel att försöka! håller på att höja mina betyg just nu....jag fick hem massa info om att läsa i australien härifrån! man kna beställa men adda mig på msn så kan vi snacka lite! ha det bra kram!

Ang: Plugga till läkare i Australien
2006-11-04 16:30   Sara
Hej! Jag har också funderat på Australien men saken är den att det är jättedyrt ca. 200 000/år (tution fee)

Ang: Plugga till läkare i Australien
2007-01-09 19:38   Johan
Hej, Ja, det är MB BS som gäller (bachelor of medicine/bachelor of surgery). Det tar ca 5-6 år. Standarden är mycket bra. Dock så är en examen från australien som icke Eu-land något proplematisk då du måste få den utvärderad när du kommer hem, samt göra ett par komp. tentor. Inträdesprov är det som gäller för att komma in (GAMSAT). Johan

Ang: Plugga till läkare i Australien
2007-04-13 18:47   Erica
Hej hej Hur går det med era planer och ansökningar till MBBS i Australien?? Är det någon som har kommit iväg? :) Det är fortfarande ett bra tag kvar tills jag ska söka, men det vore kul att prata med någon som verkligen planerar och ska söka till Australien! Ha det toppen! Erica axelssonerica@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀