Plugga Läkare i Rumänien eller Bulgairen - Forum

2015-02-04 02:40   Engjeeell@hotmail.com

Vill du studera till läkare eller tandläkare utomlands i Rumänien eller Bulgarien så kan ni kontakta mig för mer information. Jag själv pluggar till läkare och gör mitt andra år här i Bulgarien.


RE: Plugga Läkare i Rumänien eller Bulgairen
2015-04-04 21:53   Anton

Hej!

Jag heter Anton och jag är färdig läkare från Vitryssland. Jag har kommit till Sverige för tre år sedan och har inte fått legitimation ännu från socialstyrelsen. Frågan är kan man i så fall åka i Bulgarien eller Rumänien och göra sin Master och få legitimation ?
Ser fram emot beskedet.
Mvh
Anton


RE: Plugga Läkare i Rumänien eller Bulgairen
2015-07-12 01:36   Ayat
Jag pluggar i Kosice, Slovakien jag känner två som har studerat i samma universitet som jag pluggar nu. En av de jobbar här i Sverige och den andra jobbar i Norge.

Ifall du vill plugga där hör gärna till mig.

RE: Plugga Läkare i Rumänien eller Bulgairen
2015-08-12 02:07   Anton
Svaret är Nej!

Ni kan inte studera i Bulgarien eller Rumänien och kan inte göra din Master och få legitimation, om Du inte klarat legitimation här.
Det bästa sättet för är, är att gjöra det rätta och ge tillbacka vad Ni fick av ditt Vitryssland, där massa med människör som behöver din kunskap , där Du utbildat och De som bekostat din utbildning ska ha först av Er dina läker hjälp och inte någon annan! Ärade Doktor ..

RE: Plugga Läkare i Rumänien eller Bulgairen
2016-01-04 10:13   fahma
Hej jag intresserar att plugga till tandläkare i Rumänien, och jag ville veta lite mer hur ansökningen går till. Skulle du kunna dela med dig hur du har ansökt och vad som krävs för att plugga i antingen Rumänien eller Bulgarien. Tack

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀