Plugga läkare i Malta - Forum

2009-01-15 12:14   uno
Läkarutbildningen finns även i Malta. Malta har gått över till EU nu. Jag har hört att deras utbildning där är bra och att det är billigt, kanske till och med gratis. Är det någon mer förutom jag som är intresserad av att plugga i Malta? Mvh

RE: Plugga läkare i Malta
2009-01-17 00:28   nikki
Det låter intressant, tänkte också plugga utomlands, men inte vet vart än. Vet du om vad har de för krav för att plugga där? tack:) N

RE: Plugga läkare i Malta
2009-01-18 01:12   SB
Hej, jag var inne på det förra året men det var så krångligt. Hörde dessutom att det var ganska dyrt men det kanske inte stämmer.

RE: Plugga läkare i Malta
2009-01-30 00:26   I.S
Låter intresant, dj_irman@hotmail.com om nån vet mer.

RE: Plugga läkare i Malta
2009-02-25 21:43   Ronny
Hej alla ni som är intresserade av att plugga till läkare i Malta. Jag har kollat upp all information som behövs. Tacka mig senare hehe..skämt åsido. Man måste betala något som kallas för tuition fees varje år som ligger på ungefär 9000 euro/år för läkarprogrammet. Utbildningen är 5 årig och är godkänd här i sverige. Så fördelen är väl att den är något kortare jämfört med sveriges utbildning och nackdelen är väl att den kostar. Sista ansökningsdagen är 15 maj och man börjar terminen 1 oktober och slutar första året sista juni. Lite konstiga terminstider..men men. Angående bostad o dyl, så har dem stora hus med några rum som man hyr, kallas för residence hall. Man delar oftast rum med en person. Väldigt enkla men ändå ok. Jag har precis slängt iväg ett mail till dem med lite nya frågor..så skriver mer när jag vet mer..Jag har iaf bestämt mig för att ge malta en chans..Kanske ses vi där!!

RE: Plugga läkare i Malta
2009-03-20 14:35   Ramtin
Tja Har du fått någon mer info om Malta?

RE: Plugga läkare i Malta
2009-05-12 16:35   Oliver
Vad är det för antagning till Maltas universitet? Vad är det som krävs?

RE: Plugga läkare i Malta
2009-10-13 12:39   M9
Intressant artikel om livet som läkarstudent i Malta: www.globalmedicine.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=98:studying-medicine-in-malta&catid=45:web-publication&Itemid=91

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀