Plugga i San Francisco / USA - Forum

2012-01-16 20:36   Gustaf

Hej!
Jag heter Gustaf och undrar om eventuella möjligheter att plugga i San Francisco. Jag är just nu redigerare på en stor tidning i Stockholm. Jag har en journalistbachelor i ryggen men vill glida in mer på grafisk form (print och digitalt) och undersöker nu möjligheterna att plugga vidare i SF.

Min tjej bor i San Francisco och det är därför jag just vill försöka hitta något passande där. Har kollat upp CAA och Academy of Arts i San Francisco och båda verkar bra men jag undrar lite om kostnader, och om möjligheter att plugga enskilda kurser mot att plugga en hel bachelor, vilket verkar vara extremt dyrt.
Någon som har erfarenheter av någon av dessa skolor, eller någon annan i SF? Visum och CSN berättigande är ju de jobbigaste punkterna med att plugga i USA så är väldigt intresserad att höra någon mer bra erfarenheter att dela.

Om möjligt jag inte hittar några bra design-utbildningar, eller inte har råd är jag även inne på att plugga engelska. Dock är jag lite undrande till CSN där med, samt möjligheten att få visum...

Alla erfarenheter eller tips är väldigt uppskattade! Jag vet att det finns en tidigare tråd om San Francisco men har inte hittat något tillfredsställande svar än. Hoppas vi är fler än jag och att denna tråden kan dra liv i frågan lite...


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀