Plugga i San Francisco - Acedemy of Art - 3d animation - Forum

2008-08-07 19:00   Vi hade accepterat lika mycket fel på en bil som vi gör med datorer :P
Hej det är så att jag just nu planerar att till våren flytta till San Francisco för att studera 3d animation på Academy of Art. Det jag ska satsa på är en 4 års Bachelor degree. Jag har läst en hel del om skolan och också pratat med människor inom området och det verkar som att skolan anses vara en av USAs främsta inom 3d animation, konst och design. Är det någon här som vet något om skolan och som själva har funderingar att studera där? Animationspogrammets hemsida: www.academyart.edu/animation-school/index.html

RE: Plugga i San Francisco - Acedemy of Art - 3d animation
2008-09-23 16:29   William
Hej, håller på och nosar runt lite bland konstskolor i USA och den här verkar vara en av de bättre. Ville bara höra med dig om du har någon koll på hur mkt du kommer behöva betala totalt sett för de 4 åren? Är även jag främst intresserad av 3d animation och digital bildhantering och är väldigt sugen på att söka dit (även om jag får dras med en skuld på 1miljon+kr för resten av livet;)) mvh, Wille

RE: Plugga i San Francisco - Acedemy of Art - 3d animation
2008-09-23 19:18   ---------
Jag har haft mycket kontakt med skolan och den verkar verkligen vara bra. Men priset för utbildningen är väldigt stor. Totalt är det runt 800 000kr som måste läggas ut för endast kurserna. Så pga det så har jag valt att studera på Santa Barbera City College vilket jag läst har en mycket bra utbildning inom samma område med alla kompetenta lärare från hollywood. Jag tänkte söka via IBS och på det sättet åka med ett antal svenskar vilket jag tror är bra. Sen så är priset mycket mer förlåtande. Läste även att denna skola rankas topp 10 i usa vilket är positivt. Så kolla gärna upp det och hör av dig om vad du tror :)

RE: Plugga i San Francisco - Acedemy of Art - 3d animation
2009-02-02 20:41   Erik Wargh
Hallå, Jag har också planer att dra till Academy of Art och studera några år. Planen är att studera 2 år till magisterexamen inom Industridesign. För min del blir de först till hösten 09, men om de är så att nån av er tänkte dra dit så hör gärna av er så kan man snacka o diskutera lite angående skolan m.m. Ska även kolla upp santa barbara city college ifall de finns nån Industridesignutbildning där.. MVH Erik

RE: Plugga i San Francisco - Acedemy of Art - 3d animation
2009-02-02 20:43   Erik Wargh
Hallå, Jag har också planer att dra till Academy of Art och studera några år. Planen är att studera 2 år till magisterexamen inom Industridesign. För min del blir de först till hösten 09, men om de är så att nån av er tänkte dra dit så hör gärna av er så kan man snacka o diskutera lite angående skolan m.m. Ska även kolla upp santa barbara city college ifall de finns nån Industridesignutbildning där.. MVH Erik

RE: Plugga i San Francisco - Acedemy of Art - 3d animation
2009-02-02 20:44   Erik Wargh
Hallå, Jag har också planer att dra till Academy of Art och studera några år. Planen är att studera 2 år till magisterexamen inom Industridesign. För min del blir de först till hösten 09, men om de är så att nån av er tänkte dra dit så hör gärna av er så kan man snacka o diskutera lite angående skolan m.m. Ska även kolla upp santa barbara city college ifall de finns nån Industridesignutbildning där.. MVH Erik erikwargh@msn.com

RE: Plugga i San Francisco - Acedemy of Art - 3d animation
2009-04-26 21:10   stella
hej! du som skulle åka till SF först, men ändrade dig till SBCC. Skulle vara tacksam för all information du kunde ge mig om SBCC, för jag antar att du är där nu?

RE: Plugga i San Francisco - Acedemy of Art - 3d animation
2009-10-30 02:04   christian
Chrille_faan@hotmail.com

RE: Plugga i San Francisco - Acedemy of Art - 3d animation
2010-02-20 17:43   FeliciaL
Hej! Har också kollat runt på animationsprogrammen. Det verkar som att sbcc har flest nöjda studenter, men å andra sidan överväger ju självklart en b.f.a. över en a.a. Så hur går det på sbcc? Hur kan man komma vidare sen? Kan man bygga på så att man får en bachelor? Har lite småproblem med att förstå deras hemsidan. Vore kanon att få lite svar :) Felicia

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀