pilot - Forum

2005-03-08 00:40   hannes
Hej..ja är en student I Kristianstad(skåne) som läser andra året, naturvetenskaplig linje. Jag är väldigt intresserad av flyg etc och vill bli pilot, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att få mer upplysningar om hur man söker till en sådan utbildning. Jag är väldigt tacksam för svar.. Tack på förhand.

re: pilot
2005-03-14 17:21   vettis
Gå in och titta här: http://www.tfhs.lu.se/ Tänk på att man måste göra samma inträdesprov som militärens stridspiloter så kraven är höga. Det räcker inte att bara ha bra betyg och det spelar ingen roll vilka andra som söker samtidigt. Klarar man inte provet så kommer man inte in oavsett vad. Men som tur var så går flera förmågor att öva upp, så du klarar det säker om du ger dig fan på det! =) Lycka till!

Ang: pilot
2006-01-09 12:25   eric
Nu har du säkert redan haft mönstringen men en klasskompis ska satsa på att göra lumpen i 11 månader och sedan söka sig vidare till en militär pilotutbildning som då är helt gratis. För de som vill bli pilot och går i grundskolan kan jag rekomnedera att läsa detta i Arvidsjaur eller Västerås. Man läser då ett år natur på en lokal skola och flyttar sedan till Arvidsjaur eller Västerås för att ha inriktingen pilot. Tror att de läser varannnan vecka vanliga lektioner och varannan teori/flyglektioner

Ang: pilot
2007-04-12 02:32   Ali
HEJ! Jag är en student i Göteborg som är väldigt intresserad av att bli pilot men tyvärr är det väldigt höga krav och svåra prov om man ska bli pilot...Jag undrar om du vet eller hittat någon pilotutbilding utomlands som är bra och inte kräver lika mycket som i Sverige..adda mig i såfall ali855@msn.com MVH. Ali

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀