Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010 - Forum

2010-02-18 21:34   blivande läkarstuderande
Tja! Ngn här som söker till targu mures eller cluj napoca till HT2010?

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-19 11:07   Mats
Du vet väl om att priserna har skjutit sig i höjden i rumänien nu. Nu kostar det uppemot 5.000 euro lika bra att du studera i ungern eller polen som är bättre organiserade skolor. Än att betala 5.000 euro till ett land vars lärare inte talar Engelska alls. Mats

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-20 18:20   pedram
Jag såg på medinro hemsida att priset är 5000 euro även i tirgu muresi nu

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-22 12:01   Joanna
post Hej! Jag är en tjej som ska söka till både Danmark och CLUJ. Skulle vara kul o komma i kontakt med andra som har tänkt söka till Cluj hösten 2010.. Jag har alla blanketter som behövs för ansökningen samt info om vad EXAKT som ska med och antalet kopior m.m.. Jag delar gärna med mig av min info, skriv bara er mail så addar jag på msn. ha de gött! /Jo

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-22 13:33   Klara
det kostar väl ändå det dubbla i Polen och Ungern? ska också ner till Rumänien. ngn mer?

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-23 13:30   b
Klara jag har sökt ner dit nu,kan hjälpa dej om du har någon msn=) Ha det=)

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-24 13:47   rumänien
diamond-eye__@hotmail.com adda mig GÄRNA joanna så pratar vi =)

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-24 14:54   Helen
Hej, Jag funderar att söka till läkarutbildningen i Cluj. Jag har ringt och frågat ifall man kan söka innan man har alla betyg klara och svaret jag fick var att söka i juni när betygen är satta. Jag undrar ifall någon har skickat ner papperna eller tagit kontakt med skolan och fått något besked från dem? // Helen

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-24 22:18   L:PG
alltså 3 mess av dem som finns på denna sida kommer från samma IP. dock med olika namn =) hahaha så som Mats, pedram (gubben 55 bast) etc. lol =) Om de är bättre att plugga i Polen varför gör du inte de människa?! Gå ditt och lycka till med att komma in, du bör också betala ca 90.000 kr/år! =)

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-25 20:29   Jasmine
Hej! Jag ska oxå söka till cluj napoca och targu meres. Jag får hjälp av en argentur firma som heter www.medicinstudier.com Helen jag är inte heller klar med gymnasiet än men det gick bra att söka ändå Det räcker med att du ber din skola skriva betyg på dina avklarade kurser och översätta de till engelska. Slutbetyget kan du skicka in i juni när du får det och då ska det vara på engelska och även validimerat.

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-26 10:07   F
Hejsan Jasmine! Jag ska oxå söka ner till Rumänien. Hade varit kul att prata med dig. Har du ngn msn adress? Mvh F

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-26 17:39   Helen
Hej Jasmine Jag ringde ner och en kvinna som jag pratade med sa att de inte tar hand om ansökningen om betygen inte var satta. Men ifall jag kan få din msn skulle de vara kul att prata med någon som också tänker läsa i Cluj.

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-02-26 19:27   Jasmine
Hej F! Skulle vara kul att prata med dig oxå! Kontakta mej gärna på rosen_741@hotmail.com Mvh Jasmine

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-03-01 17:36   Jasmine
Hej Helen! Konstigt att det inte går då jag frågat min agentur o de sa at dt va okey..ja har skrivit ner min msn i forumet längre upp, kolla där, så kan vi prata mer via msn ;) Ha dt bra!

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-03-04 22:44   Ank.
Alltså helt ärligt, stanna hemma kom inte hit ner, vi har tillräkligt med DRAMA och tillräkligt med "okunniga" individer här nere!!! _________ Helen: Varför tror du man går via agenturer för? Vakna upp människa! Om allt gick som det skulle, så hade inte folk sökt via agenturer! Men tack vare idioter som Jobbar på Universitetet, bara vill ha samtalet överstökat, så blir det som de blir. Därför samarbetar olika Agenturer med Universiteten. ____________ Mats: Jag själv studerar i Cluj och kan rekommendera UNGERN, kostar 6000 Euro (dvs. ca. 11.000 kr mer än rumänien), men ni får så mkt mer valuta för pengarna!

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-03-05 21:50   Helen
Ank: Säg mig då en agentur som man kan lita på, för jag har läst om vissa som bara lurar en på pengar. Jag tänker inte betala 2000-3000 kr till en oseriös agentur som bara tar pengarna och inte tar hand om min ansöka.

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-03-08 10:38   Ank
Helen: Nämner inga namn på agenturer, de finns tillräckligt många att välja mellan, alla tar samma priser, dock har dem olika "principer"! De är något som du själv bör ta reda på!!! Klart att dem inte tar 2-3 tuser, deras priser varierar 5000-12000 kr. Dem har nu mera juridisk Hjälp, så de "luras inte" så som du påstår, man ska nog inte lyssna till så mkt på vad folk säger, klar de finns en agentur de stod en hel del om i Svenska tidningar för ca 2-3 år sen. Antar att ryktet kommer där i från?

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-03-08 19:32   Jasmine
Ank Du påstår väl inte att ALLA som söker till rumänien är okunniga? Jag har 19,2 i snitt och det räcker inte här i sverige, bara för att jag söker i rumänien betyder det inte att jag är okunnig. Sen har jag många kompisar där och det är därför jag valde just rumänien.

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-03-09 09:43   Ank
Jasmine: De är väl klart att alla som söker hit INTE är okunniga! Absolut inte! Men jag säger att 90 % av dem som söker sig utomlands ligger på ett snitt som knappt når 14. Bra läkare!!

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-04-01 23:28   Läkarstudenter
post Hej alla ni som är intresserade av att studera till Läkare i Targa Mures. Targu Mures är en idyllisk stad i hjärtat av Transylvanien. Skolan håller hög klass och blev utnämnd till ha den bästa läkarutbildningen i landet. Detta är en av anledningarna till att skolavgiften fördubblats till 500Euro. Ni får gärna kontakta mig ifall ni vill ha mer information.. Ju fler studenter ju roliga studentliv! Bästa hälsningar // SaraJohansson1986_@hotmail.com

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-04-06 14:26   E.P
Sara: Nu vet jag inte riktigt vad du pratar om och inte läser du i Tirgu mures!!! Har läst här sedan skolan öppnades, känner till de flesta här! Skolan har heller inte blivit utnämnd till den bästa i Landet, var god och var lite mer blygsam med sådana uttal!!!! Priset är har ej höjts med 500 Euro utan med har höjts från ca 2300 Euro till hela 5000 Euro. Alltså ingen skillnad mellan Cluj och TgM. Rekommenderar dock er nykomlingar att söka till Cluj varför de har mer erfarenhet, jfm TgM. på endast 2 år! Ni förstår!

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-04-16 00:13   Rooble
Hejsan. Jag går mitt sista år på gymnasiet för tillfället, och läser naturvetenskap. Mitt snitt ligger på 17.5 och jag är ganska säker på att jag inte kommer in på läkarprogrammet här i Sverige. Så jag ska nog söka till Cluj. Jag ska vara helt ärlig, så blir man förvirrad av alla dessa inlägg som alla gör. Ni som går på gymnasiet och ska söka i år, kan väl kontakta mig via mail. Skulle vara super! Mail: Baha_men2001@hotmail.com Om någon har tips eller andra bra råd så kan du jätte gärna skriva till mig via mail eller MSN. / Rooble.

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-05-07 18:53   Emma
jag tillsammans med en vän har sökt via medicinstudier.com och kommer åka ner till Rumänien för att besöka Universiteten men behöver lite hjälp me att bli guidade i konstanta, då agenturen egentligen inte har något med denna universitet att göra! Vi blir guidade i targu murex och Cluj napocoa men that's it! Tack i förhand

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-05-10 15:59   Jay
Hej ni som söker ner till targu mures! Är lite vilsen och vet inte hur jag ska gå till väga. Skulle bli tacksam fö rlite hjälp och info. Mvh Jay

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-05-10 17:52   Jasmine
Hej! Vet någon när man för antagningsbeskedet? Någongång i juli elr...

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-05-11 22:56   Alex
Anlita agentur som alla andra, så slipper du leta sönder dig efter info. saker och ting ändras gång på gång av både Universitet och UBM. Så du behöver ändå någon som är stationär nere i Rumänien/Pole/Ungern eller vart du nu än ska!

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-05-13 07:28   MedStudent
Det finns en handfull agenturer som kan hjälpa dig för en liten penning. För att nämna några av dessa agenturer. EasyEast-medicine. Pluggamedicin, medinro... det har fungerat för många så, det e värt att kontakta dessa och bedöma själv. Själv skulle jag rekommendera easyeast. Lycka till

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-05-17 16:27   läkarstudent
Vi har det jätte bra här i Cluj och ser fram emot att träffa er till hösten!

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-05-20 19:56   AR
Hej! Har hört att det är många svenskar nu nere i Cluj. Jag undrar var man får tag på ansökningspapper och information om vad som behövs skickas med. Hur går man tillväga med sin svenska betyg, antar att de behövs översättas? Ha det bäst!

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-06-03 03:25   au
kolla in på skolornas hemsida eller agenturernas hemsida.. easyeast-medicine brukar ha bra info om targu-mures.

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-06-03 10:51   Obli
Till Medstudent... Jag har ärligt haft väldig stora problem med easyeast när jag kom hit! De ville ha pengar för allt dem gjorde! De var nästan så att ja fick betala deras Taxi resor! Fick en lägenhet som kostade 600 Euro. Sedan fick jag reda på att kostnaderna inte alls ligger där! 600 euro kan man nästan hyra ett hus för här nere! Så hör runt innan ni bestämmer er att söka via dem!

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-06-04 09:22   au
hahaha. det där låter som taget ur luften. Det e nog inget student här som betalar så mycket för en lägenhet, för de pengarna får man ett tvåvåningshus om man vill dela med folk. för fräsh tvåa betalar man max 350€, tro mig jag känner de flesta studenterna här och det är ingen som har betalat så mkt eller ens klagat på easyeast-medicine, en del svenskar och alla tyskar här har kommit via dem och vad jag vet så brukar de t.o.m arrangera trevliga student kvällar på en klubb och så vidare. Det är däremot andra som kommit på egen hand eller med andra minder seriösa agenturer som haft en del strul i början. Det e väl bara att ta kontakt med agenturerna och göra sin egen bedömning istället för att lyssna på lösa rykten. lycka till gott folk

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-06-07 14:02   Mr. Iranii
Njaaa. Måste nog hålla med Dig Obil! Vet en som blivit hotad av dem och några andra tjejer i klassen som haft problem oxå!! " Au" De är inte många som kommit hit via dem vad jag vet, runt 20 st.Det är alltså många agenturer som lastar av studenter här där med skulle jag inte vilja säga att de är easy- east förtjänst.

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-06-24 14:42   Dr Acula
Tja. Alltså, hmm.... Att söka via agenturer är inget annat än helt onödigt... Och det är ofta otroligt mycket skitsnack på dom om hur "bra just den skolan är,hur bra studentlivet är,hur bra lärarna är" etc etc... Ofta är det mycket av det som är skitsnack bara för att få folk att betala just den agenturen den slant dom tar... Att söka själv är inga som helst problem... Det behöver inte fixas färre papper bara för att man söker via en agentur... Det är fortfarande samma saker som behövs, bara att man betalar en summa på runt 8000 för skiten... Nu har dock nog de flesta redan sökt kan jag tänka mig, men om de finns några själar där ute som fortfarande funderar på att söka, så sök själva.... Inte värt en enda krona det som agenturerna gör... Hat gött... Ciaoo // Viktor

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-06-24 19:07   au
Mr Iranii, Det där med att folk har blivit hotade har jag nog missat, jag har dock svårt att tro på det! Detta eftersom jag vet personerna som har hand om EasyEast... däremot har man ju hört en hel del drama kring andra studenter och agenturer. Om du är den personen jag tror att du är så säger ryktet att även du är involverad i det s.k agentur verksamheten. Så gott folk mitt tips är att vara försiktiga, sök själva eller ring och hör med de olika agenturer som finns. som sagt det är populärt med att starta agentur nu för tiden,.så låt er inte bli lurade av de mindre seriösa. lycka till.

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-06-28 17:43   Dr Acula
Tja... Eeeh... grabbar... Ni sitter o tjafsar om vilken jäkla agentur folk ska söka genom... Lägg ner snacket över huvud taget om att folk ska söka via agenturer, oavsett om nån av er elelr båda är involverade i nån jäkla agenturverksamhet så vet nu mycket väl att det är helt onödigt(!!) att söka via nån agentur, då det är precis(!!) lika lätt att söka själv, det är nog kanske tom mer krångel via agenturerna med allt skitsnack dom för med sig.... Haha, "låt er inte bli lurade av de mindre seriösa(agenturerna).." Seriöst, det är ju dom "större" som är de största bovarna här... Sök helt enkelt inte via några agenturer, gör det själva.... ärligt.. Här har ni en länk, till skolans hemsida, och där ligger ett dokument där allt om ansökningen står... Det är inte svårare än att läsa dokumentet och göra det som står där... Inte alls krångligt.. www.umfcluj.ro/detaliu.aspx?t=Noutati&eID=289 Hade gött ;) Tjaoo // Viktor

RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-09-02 00:44   arre
post

Hej, har tyvärr ej hunnit läsa tråden då jag precis fick beskedet om att jag blev antagen i Targu Mures, jag tänkte bara höra: är det några fler här som kommit in? Vore kul att komma i kontakt med andra =). Adda mig gärna på msn för feedback.

På återhörande
ar33z@hotmail.com


RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2010-09-04 17:02   amir

hejsan ska också söka till clju men inte förän nästa år skulle vara kul om ni kunde dela med er av den info ni har. amir_g127@hotmail.com hör av er.


RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2011-01-13 09:30   the cure

Är det nå´gra fler som söker till targu mures HT2011 så hör av er.


RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2011-01-20 19:48   Oblique

Hej,

Jag tänkte söka dit till ht-11.


RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2011-02-21 00:19   alex

Jag tänker antingen söka till Cluj eller Targu Mures, försöker bara komma underfund med vilket som är bäst. Det är ändå 6 års studier som står framför en.

//Alexander


RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2011-06-15 00:30   ailin

hej
jag ska söka till cluj nu för hösten men behöver lite införmation om hur ska jag göra det?
ailin.safari@yahoo.com


RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2011-06-17 21:18   Mahmud

Ja sökte via medicinstudier.com.. kolla upp med dem


RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2011-06-21 00:51   ailin

tack för hjälpen :))


RE: Ngn som söker till läkarutb i Cluj eller Targu mures för ht2010
2011-06-21 00:51   ailin

tack för hjälpen :))


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀