Visa studentum.se som: Mobil

Svara på vår undersökning och var med och tävla om ett presentkort värt 295 kronor på SF Anytime! 🎦🍿 Gör undersökningen här ➡️

Någon som studerar i Slovakien eller Polen? - Forum

2008-07-28 01:51   Anneli
Hej! Jag tror att jag ska söka veterinärprogrammet i Slovakien eller Polen nästa år, eller ev Ungern. Jag skulle vilja veta mer från er som studerar där! Intagningprovet är väl i biologi och kemi, räcker det att man har läst Bi A+B och Ke A+B, eller är det bra om man läst matte och fysik också? Blir det svårt att klara annars (både prov och utbildningen syftar jag på). I Sverige krävs ju de ämnena. Hur pass svårt är det att bli antagen genom detta intagningsprov? Det verkar ju inte vara så många svenskar som studerar vare sig i Slovakien eller Polen? Hur är det att leva i de här länderna? Är det billigt? Är det svårt att hitta extrajobb (hinner man med det)? Hur är människor, mat, skolan osv? Merlånet man kan ta genom CSN, kommer det som en klumpsumma eller månadsvis? (så att man ev kan använda det till skolavgiften)? Finns det stipendier man kan söka? Hoppas ni vill svara på mina frågor! Kontakta mig gärna på anneli.j@hotmail.com Hälsningar Anneli

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få inspiration och hjälp inför ditt utbildningsval!
Logga in