Någon som ska studera på San Diego State University i CA? - Forum

2008-11-11 18:51   Ulrika
Hej! Om det är någon som ska studera vid SDSU under vt 2009 kan ni gärna höra av er...ska också dit och letar nu bl.a. boende. Kanske någon som kan tipsa om något?

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2008-11-24 21:30   Nathalie
Hej! Spännande! Jag ska också läsa vid SDSU, och börjar nu i januari. Är du klar med allt fixande? Vart ska du bo?

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2008-11-26 14:05   Ulrika
Hej! Jag har fixat boende, ska bo vid Pacific Beach. Du då? Vore kul att hålla kontakten! Har du någon mailadress?

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2008-11-27 19:43   Nathalie
Ja, absolut! Maila gärna! nathaliesahlin@hotmail.com

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2008-12-15 06:57   Johanna
hejsan! Jag sökte runt lite nu och hittade denna sidan. Jag pluggar på SDSU just nu och ska stanna ett halvår till. Så har ni frågor eller nått så får ni görna höra av er :) niclasdottter@hotmail.com

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-01-04 01:04   Boende
Hej Vi är tre svenkar, två tjejer och en kille som pluggar och bor i San Diego nu. Vi har ett rum ledigt och undrar därför om det är nån som behöver boende under vårterminen. Vi bor på ett lägenhets complex, the promenade, och det tar 10min till SDSU med trollyn. Hör gärna av er om någon är intresserad. Idil_88@hotmail.com

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-01-11 14:45   Jean Pierre
Hej ! Tänkte kolla om ni hade sökt in via IBS eller annan form av hjälp till ''study-abroad'', om ni gjorde det. Gick det smitidigt till?Vad hade ni för betyg m.m? Tänkte nämligen söka in till SDSU jag med och har kollat runt lite ser riktigt intressant ut , ni som är där nu trivs ni?

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-01-29 23:33   asamaria
Hej. Jag är en tjej på 30 som ska studera på SDSU från HT 2009 september, och söker boende/någon att bo med, ca 6-9 månader. Vilka områden är trevliga att bo vid. /Åsa

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-02-11 00:40   sanna
Hejsan! Funderar att plugga på SDSU ht 09. Nån som vet vad som är bäst, bo på campus eller fixa eget boende utanför?

RE: RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-02-12 15:39   Bella
Heej! Jag ska plugga på SDSU ht 09. Jag funderar också på boendet. Är sugen att bo på campus, fast vet inte om det blir mycket dyrare..

RE: RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-02-14 02:30   Antonia
Hej gott folk! Jag ska nog soka in pa SDSU ht 09. Letar kontakt med svenskar som gar dar eller som ska ga dar. :) maila garna. antonia_christensson@hotmail.com

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-04-13 20:12   Halle
Hejsan! Jag har ansökt till SDSU nu till höst terminen. Håller på att leta efter boende, och vill inte bo ensam så undrar om det är fler som vill hyra lägenhet tillsammans. Åker för att studera men är en riktigt skön kille, och letar efter andra sköna människor. Skriv om ni vill ordna någonting. holywest_195@hotmail.com

RE: RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-04-21 12:34   mial
Hejsan, Vi är två tjejer som ska plugga på SDSU till ht 09. Vi skulle vilja lära känna andra som också skall plugga där och som söker boende. Hör av er till oss: alma_wojakowska@hotmail.com mitra.hussainbor@hotmail.com

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-05-27 10:34   mackan
Hej, Kommit in på SDSU via IBS höstterminen 09. Tips om var man skall bo osv.

RE: RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-06-08 03:34   Natalia
Hallå! Ska också plugga i SDSU. Skulle vilja hålla kontakt med andra svenskar... Jag är svensk-chilensk och har pluggat i Chile i 3 år nu i en linje som heter International Business Management då jag tar examen i SDSU 2009-2010. Jag börjar där nu i augusti 09 (IB). Feel free to contact me natti.silva@gmail.com MVH

RE: RE: RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-06-14 18:45   Ali
Tjena, Ska studera vid SDSU, HT09 eller under VT10. Undrar om man kan få lite tips när det gäller boende etc (Hyra mm)? undrar även om någon läste någon Eng-kurs där elr så ? Vore tacksam för svar, Hälsningar/ Ali

RE: RE: RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-06-15 15:02   Åsa
Hej! Jag ska också läsa vid sdsu under ht 09 och letar boende just nu. Tror ni att det är lätt att ordna detta på plats, tänkte vara där två veckor före registrering... Någon som har andra bra tips?

RE: RE: RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-06-16 11:23   Marion
Hejsan! Vad kul att vi blir så många svenskar på sdsu i höst :) adda gärna mig också: Epona_n1@hotmail.com Jag skulle gärna dela boende med andra, för att hålla nere kostnaderna + att det är himla trevligt!

RE: RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-07-09 10:54   Camilla
Hej! Jag ska också studera på SDSU, börjar i augusti 09. Har varit i San Diego några gånger innan. Ett bra område att bo i är Old Town, nära till trolley stationen. Trolleyn går till SDSU, vilket är ett bra sätt att ta sig till skolan. Jag har bott på detta stället innan, var superbra! De har även boende i Downtown (Newport Place) och i Golden Hill. Rummen är bra och man träffar trevliga människor, mestadels studenter. Hyran är runt 800 US. oldtownplace.com Vill gärna ha kontakt med fler som ska plugga till hösten! millus85@hotmail.com

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-07-10 14:59   Åsa
Hej. Jag kommer att åka till San Diego om två veckor och stanna där för studier i 10 månader. Jag kommer först att plugga engelska på språkskola därefter på SDSU. Maila mig gärna, både Ni som redan är där eller snart är påväg, vill gärna dela något boende. /Åsa

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-09-08 13:07   mcl
Hej, Vi är två tjejer på 30 år som funderar på att åka till Sandiego studera engelska, skulle gärna vilja komma i kontakt med svenskar som redan är där för att höra hur det är att vara där och boende! mvh m

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-09-09 22:26   David
Hej, Jag har precis börjat studera på SDSU och har fått ett jobb pa international center med att hjälpa Svenskar som är intresserade av att plugga här. Har ni några frågor om boende eller om utbildningen kan ni kontakta mig via min mailadress, davmjohansson@gmail.com Vill också gärna komma i kontakt med Svenskar runt San Diego så om ni vill hitta pa något ar det bara att maila. David

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-09-16 16:45   annas
Ska studera på SDSU HT 2010 ( ett bra tag kvar), men tänkte kolla om någon bott på university towers och hur det var? Och så undrar jag hur mycket det kostar att hyra lägenhet relativt nära skolan? Och hur man går tillväga? Tacksam för alla svar! Anna

RE: RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-10-02 03:01   Lyon
Hej, har ni sökt till SDSU själva eller via en s k "agent"? Tacksam för svar!

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-10-02 21:32   Marion
Hejsan! Söker du boende i närheten av San Diego State University? Vi bor just nu 13 stycken i en fantastisk villa, 10 minuters promenadväg från San Diego State... Många av oss ska dock bara stanna en termin och vi letar där med nya huskamrater inför VT 2010 :) Det finns möjlighet att ha ett eget rum, men det finns även rum stora nog att dela. Hyran varierar beroende på vilket rum du är intresserad av, men ca $450 - 550/månad. I det ingår allt! bredband, tv (ca 200 kanaler!) you name it. Hyresvärden står även för toalettpapper, diskmedel, tvättmedel mm. Huset ligger i ett vackert villaområde, 10 min till skola, 5 min till gym, 2 min till busshållplatsen, bussen tar dig bland annat Down Town på 25 min, Vons (en mataffär) 5 min. Jag är riktigt nöjd med att bo här! :P Tycker du att detta låter intressant? Kontakta mig på Epona_n1@hotmail.com. så kan jag ge dig mer info och svara på frågor! Mvh/Marion

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-12-06 21:34   Jonas
Hej! Jag ska plugga på SDSU till VT-2010. Någon som kan berätta om hur det är där? Ska bo på University Towers, är det att rekommendera? mvh/Jonas

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-12-10 11:07   Nina
Hej, Jag ska plugga vid SDSU HT 2010. Vill ha alla möjliga tips om boende, områden, ja allt! Skulle gärna dela boende med andra, ngn som har tips? Allt info är välkommen! So long /Nina

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2009-12-19 02:36   Christian
Hello Jag ar en student pa SDSU och har studerat har i en termin nu. San Diego State ar nagonting som jag starkt kan rekommendera. Ar det nagon som har fragor om boende,skolan eller vad som helst igentligen sa ar det bara att skicka ivag ett mail. Jag hjalper garna nya studenter med att komma in i SDSU livet. /Christian Mail: enhorna_@hotmail.com

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2010-01-19 19:45   malin
hej, jag hade tänkt plugga på SDSU till hösten. hur går jag tillväga för att söka? tänkte först gå genom blueberry men fick rådet idag att jag absolut inte skulle göra det. om någon har nåt rum ledigt till hösten eller känner till någon som kanske har dte hade dte ju varit underbart :)

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2010-01-25 21:39   David
Hej malin, Jag jobbar pa sdsu med att hjalpa svenska studenter soka till sdsu. Maila mig davmjohansson@gmail.com om du har nagra fragor.

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2010-03-29 23:07   anna
hej Nina! har du facebook? har precis fåt reda på att jag kommit in på sdsu ht 2010 och jag funderar på att hitta två rumskamrater! Har funderat på Aztec Pacific 3 bedroom & 2 Bath för 1450 dollar i månaden, gångavstånd till SDSU, intresserad? Mvh Anna

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2010-03-30 09:13   Nina
Hej Anna! Ja men gu va roligt! Jag e hur på som helst =) Jag har facebook, Nina Burendahl. Email är nina.burendahl@gmail.com Hur länge ska du vara där? Och när tänkte du åka? Jag åker en eller två veckor innan skolstart tänkte jag. Vänligen Nina

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2010-03-30 18:28   malin
hej! behöver du en till att bo med anna så är jag intresserad. har kommit in till hösten och vill helst bo ihop med några andra svenskor. kontakta mig om du är intresserad. malin-stark@hotmail.com.

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2010-04-01 01:22   Andreas
Hej! Ska plugga på SDSU HT 2010 och VT 2011. Vet inte riktigt var det går att hitta ett bra boende till ett rimligt pris? Går detta att fixa på plats om man kommer dit 1 vecka innan kursstart? Någon som har tips och förslag? //Andreas

RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2010-07-20 11:31   Malin

Hej David! Jag har kommit in på SDSU höstterminen 2010 men jag har tyvärr inte hittat boende än. Har du några bra förslag och tips på hur man kan hitta bostad? Vet du kanske fler som söker bostad just nu till hösten i San Diego?

Hälsningar Malin, malin_274@hotmail.com


RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2010-07-27 14:23   Robert Conzato
post

Tjena,

Jag kollar också boende inför resan till San Diego. Om någon har ett rum/boende ledigt eller vill försöka fixa ett boende tillsammans så ere bara och kontakta mig på rconzato@hotmail.com

Kommer försöka vara nere c:a 1 vecka innan kursstart.

Ha de fint!

Hälsningar
Robert Conzato


RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2012-07-03 17:18   Stina Eneman

Hej! Jag ska söka till SDSU till vintern 2013. Har en massa frågor om hur det är att studera där samt hur man går tillväga om man redan studerar på en utbildning här hemma i Sverige men vill åka iväg 2 terminer. Finns det många svenskar där? Måste man bo på campus första året? Eller får man skaffa lägenhet privat oxå? Någon som vill berätta lite om studentlivet där?


RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2012-08-15 05:55   Elie

Hej hoppas allting bra.jag e fran sverige och e fram och tillbaka i sandiego och ska tillsverige i oktober men kommer igen til vintern och kanske plugga .har familjen bo i usa.har inte traffat nan svensk i sandiego och blir roligt om man hitta nan.om du har fragor ele hjalp sa du kan gora.mvh elie


RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2012-08-22 23:01   Linda

Hej! Jag ska till San Diego nu i höst och det hade vart kul att hitta någon annan svensk där med. Vad är din mail Elie, vi hade kunnat prata mer över mail ifall du vill :) Mvh Linda


RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2012-09-13 16:39   Camilla

Hej! Hur gamla är ni alla? Och vart i sverige bor ni? Jag har också tänkt att åka vt eller ht 13! /Camilla


RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2012-11-19 15:51   Anna

Hej! Jag funderar också på att åka hösten 13 (eller senare). Jag är 21 år och bor i Linköping och tänkte börja med att läsa enstaka kurser 1-2 terminer till en början men kanske köra en 4-årig bachelor efter det ifall jag trivs. Hör gärna av er! annarulezd00d@gmail.com


RE: Någon som ska studera på San Diego State University i CA?
2013-01-14 19:17   Emma

Hej!

Jag och min kompis (19 år )bor just nu i SD och pluggar! hade gärna träffat nån mer svensk då vi inte träffat en enda svensk! Är någon sugen på att träffas eller ha kontakt är det bara att höra av sig till emma_frivold@hotmail.com eller Emma Frivold på fb!

Kram Emma


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀