Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09? - Forum

2008-10-11 02:02   Lisa
Jag har tänkt studera i Santa Barbara under vt 2009...kollar just nu runt på vilka olika alternativ som finns. Det lutar mot SBCC! Jag funderar på att söka själv till college eller universitet och inte ta hjälp av en byrå här i Sverige. Har någon erfarenhet om vad som blir smidigast/billigast? Eftersom man måste fixa boende själv, undrar jag om det är någon som har något tips om bra boende i Santa Barbara? Kanske någon som till och med ska dit och som vill dela? Jag planerar min utlandsvistelse för fullt just nu och skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som varit eller är i samma situation...Hör gärna av dig isåfall!

RE: Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09?
2008-10-21 23:09   Josefine
Hej Lisa! Jag ska också plugga vårterminen 09. Har precis lyckats hitta ett boende i IV genom Kilroy som jag sökt genom. Skickade iväg min ansökan igår! jag tror att det är lättare att ta hjälp av en förmedling, även om det blir lite dyrare...Men är det första gången så är det nog bäst, det är mycket att tänka på! Om du skickar mig din msn eller mejl så kan vi prata mer!

RE: Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09?
2008-11-07 23:13   Linus
Hej. Jag har varit inne länge på att studera på Santa Barbera men är man för sent ute med att söka in nu eller vad tror ni?

RE: Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09?
2008-11-09 20:02   josefine
sista ansökningsdag är 10 nov för utlandsstudenter!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀