Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09? - Forum

2008-10-11 01:50   Ulrika
Jag har tänkt studera i Santa Barbara under vt 2009...kollar just nu runt på vilka olika alternativ som finns. Det lutar mot SBCC! Jag funderar på att söka själv till college eller universitet och inte ta hjälp av en byrå här i Sverige. Har någon erfarenhet om vad som blir smidigast/billigast? Eftersom man måste fixa boende själv, undrar jag om det är någon som har något tips om bra boende i Santa Barbara? Kanske någon som till och med ska dit och som vill dela? Jag planerar min utlandsvistelse för fullt just nu och skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som varit eller är i samma situation...Hör gärna av dig isåfall! Mvh Ulrika

RE: Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09?
2008-10-12 22:27   Charlotte
Heej! Har samma planer som dig att dra ner i januari till SBCC. Jag har dock redan sökt genom en byrå vilket var smidigt förutom alla papper som ska fyllas i och skickas in. Så tycker nog att du ska ta kontakt med någon, tror det blir enklare. Det där med boende sitter jag själv och funderar på, har hört lite om studentboendet Verano Courtyards. Där man kan välja mellan att bo själv eller bo med 2-3 andra :) /Charlotte

RE: Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09?
2008-10-30 14:46   Hej
Hej Skall också studera på SBCC nu till våren -09. Har ni fått någon plats att bo, kanske på skolan ? hur som helst kan ni tala om vilket som är lättast och bästa ställe att bo på :) tackar:) MVH//Fredrik

RE: Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09?
2009-03-30 15:07   santa barbara ansökare
Hejsan, jag och två andra kompisar är i precis samma sits. Vi ska börja nu till hösten, funderar vi på i alla fall. Men vi vet inte var vi ska bo! Blurberry är en bra organisation, den är billigast av alla. Hittar du en som är billigare säger du bara det till blueberry så sänker de sina priser till det du hitta de och sänker även den nya kostnaden med 100 kronor till :) Lite krångligt.. jag vet :)

RE: Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09?
2009-04-26 21:06   stella
ni som skickade det förra inlägget, hur har det gått för er? använde ni er an blueberry? jag behöver all hjälp jag kan få haha :)

RE: Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09?
2009-04-28 10:23   Patricia
Hej, stella. Har du också planer på att åka eller :) ? vi har bestämt oss för att åka till vintern istället, eftersom allt fortfarande är så pass oklart för oss ännu! ... Då har vi tid på oss att jobba ihop pengar för resan och för att hitta mer information om skolan och lite så också! Hör av dig om du hittar nyttig information :) Eller om du behöver info, vi har en hel del att dela med oss av :) Haha :)

RE: Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09?
2009-05-16 19:42   stella
hej hörni, jag har bestämt mig för att åka till Santa Monica College istället. Hur går det för er? Jag åker nog nu i höst, försöker jobba ihop lite pengar och tar ett studielån.. jag åker nog själv, utan någon organisation, det känns som om dom tar betalt för mycket man faktiskt kan klara av själv, vad tror ni? Men ni ska åka till SBCC nästa vår alltså?

RE: Någon som ska studera i Santa Barbara under vt-09?
2009-06-28 11:26   Patricia
hej, jadu.. det har blivit lite ändringar för vår del.. vi åker nog inte förrän sommaren 2010.. Men vi åker helst genom en organisation eftersom dom hjälper en med alla saker som ska fixas innan man kan åka. Plus att dom hjälper dig att komma till hus/lägenhet/familj/studenrum som faktiskt går att bo i:) Varför Santa Monica istället? verkar dom bättre..? Jag vill hitta ett college som hjälper en senare också. Om man går SBCC har du ingen nytta av det senare, alltså blir det bara en massa bortslösade pengar. Jag skulle vilja hitta ett college där man kan räkna med den utbildningen senare i livet.. :) Kram

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀