Någon som kommit in i Århus 2010 med vinterstart? - Forum

2010-08-01 12:38   Jessica

Hejsan!

Jag har kommit in på läkarutbildningen i Århus nu 2010 med vinterstart, alltså start i början av 2011. Någon annan som börjar då? Eller någon som redan pluggar där och har tips angående boende, hur man ska förbereda sig, något speciellt som man borde tänka på osv?

maila gärna: jessibjorklund@hotmail.com

Mvh Jessica


RE: Någon som kommit in i Århus 2010 med vinterstart?
2010-08-09 23:07   Bea

Hej Jessica!

Ja jag har också kommit in på läkare i Århus på vinterstarten! :Har ingen aning om hur man ska förbereda sig, men har i a f anmält mig på ungdomsbolig aarhus hemsida, och där finns ngt som heter boendegaranti som verkar bra, (så man i a f får bostad tills februari) men det kanske du redan har sett... Men vad kul att hitta ngn annan som oxå ska dit! :D

Hälsningar Bea


RE: Någon som kommit in i Århus 2010 med vinterstart?
2010-08-10 16:52   Jessica

Hejsan Bea!

Vad kul att du också har kommit in! Jag tycker också att det är jättekul att hitta någon annan som också ska dit! Jag har också ställt mig i kön på ungdomsboligaarhus.dk, så jag hoppas att man hinner få en hyfsad bostad i tid, men som du säger så finns ju boendegaratin så det ska nog lösa sig :)
Har du tänkt förbereda dig på något speciellt sätt med danskan? att läsa är ju inte så svårt, men att höra är ju lite svårare, tycker jag i alla fall :)

Mvh


RE: Någon som kommit in i Århus 2010 med vinterstart?
2010-08-22 11:04   sofia

Hej Jessica och Bea!

Jag har stått som reserv och nu har ja fått veta att jag har blivit antagen, också med vinterstart. Kul att se att det är fler som börjar samtidigt :) Precis som ni har jag också ställt mig i kön till studentbostäder, och med ett halvår kvar hoppas jag att det går att få tag på en hyfsad bostad. Annars kan man ju alltid hyra i andrahand, det finns massa annonser på www.boligportal.dk/

Jag läste en danskakurs i våras på universitetet och funderar på att läsa någon mer nu i höst. Tycker också det är svårare att höra än att läsa.

Hälsningar

Sofia


RE: Någon som kommit in i Århus 2010 med vinterstart?
2010-08-29 21:47   Nina

Hej alla!

Jag har också kommit in på läkare till våren 2011 i Århus. Boende verkar svårt, jag har också anmält mig på dom där sidorna. Tar gärna emot fler tips om ni har några! :)

MVH,


RE: Någon som kommit in i Århus 2010 med vinterstart?
2010-08-30 14:28   Johan A

Hej allihop!

Även jag har kommit in på Århus, vinterstart. Är lite nervös över det här med danskan och boende, men är säker på att det kommer lösa sig. =) om ni känner att ni vill diskutera och prata ut så finns jag på msn och genom mailkontakt. akkurtdaking@hotmail.com

// Johan


RE: Någon som kommit in i Århus 2010 med vinterstart?
2010-08-31 23:16   M_A

Tjena!

Även jag har kommit in i Århus med vinterstart. :) För ni som behöver lite info, hjälp samt lite rolig information om universitet. Så är de bara att skicka ett mail till adadfar@ymail.com. Så vidarebifogar jag ett mail som jag skrev till några andra som ska börja i Aarhus vinterstart. :)


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀