Någon mer som sökt till NORGE i år? - Forum

2010-05-08 08:49   Malin
Hej på er! Jag undrar om det finns någon mer än jag som har satsat på att komma in i Norge i år?

RE: Någon mer som sökt till NORGE i år?
2010-05-11 10:15   Behm
Yes jag har sökt till Norge och Danmark...så nu är det bara att hålla tummarna... ;)

RE: Någon mer som sökt till NORGE i år?
2010-05-11 16:14   Malin
okej, hur ligger du till betygsmässigt i norge? jag blir liksom lite förvirrad av deras system... :P

RE: Någon mer som sökt till NORGE i år?
2010-05-12 13:16   Behm
Jag vet faktiskt inte :S Jag fattar inte heller hur dom räknar ut poäng och så är det vissa kurser som man får räkna bort i Sverige som måste räknas in när de beräknar poäng där mm. Jag sökt ein för 2 år sedam och då hade jag 19,9 i svenska mått men kurser jag valt bort här i Sverige för att nå 19,9 var tvugna att räknas in mm. Och nu har jag tagit lite högskolekurser så jag vet inte om det ger extrapoäng :P helt snurrigt ^^

RE: Någon mer som sökt till NORGE i år?
2010-05-14 16:30   Malin
uschdå... låter ju lite jobbigt. undrar hur det fungerar med betyget i idrott, det har jag inte haft en tanke på. där har jag bara G så det kommer sänka mig rejält om det måste räknas med.

RE: Någon mer som sökt till NORGE i år?
2010-05-16 13:26   Malin
oj, undrar om det gäller samma sak för mitt betyg i idrott? det har jag ju inte räknat med tidigare...

RE: Någon mer som sökt till NORGE i år?
2010-08-07 12:26   Mathilda

Hej, jag ska börja 2a året på gymnasiet och har såklart redan börjat fundera över var jag ska plugga till veterinär. Jag undrar vad man måste ha för betyg för att kunna plugga till veterinär i Norge och Danmark. Tacksam för svar :-) //Mathilda


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀