musik-musikal? - Forum

2005-10-21 22:01   klara
Hej! Jag går Special inrik. program musikal nu tredje året. Jag är jättenyfiken på vad det finns för möjligheter att studera vidare på detta ämne utomlands? Tack för hjälpen!

Ang: musik-musikal?
2006-04-07 21:49   Anton
Om jag kommer in så kommer jag åka till australien, brisbane och läsa på Queensland Conservatorium of Music. Ska läsa en termin till och börja med, finns utbildningar med inriktning, bland annat musikal (music theather) SJälv hade jag tänkt läsa det + röst pedagogik, rythm & rörelse m.m Verkar helkul /Anton anton_odh@home.se

Ang: musik-musikal?
2006-09-16 20:09   hedda
måste man göra inträdesprov? var gör man det då i sådanafall? I Australien? hedda_s@hotmail.com

Ang: musik-musikal?
2006-09-18 11:29   Anton
Jag läste om utbildningen på CIS.nu, står där hur man går tillväga men man skickar in en Demo skiva med 3-4 låtar oredigerat material, sen får man svar efter ett tag:D, fick vänta i 8 v innan jag fick mitt svar. Lite grejer man måste fylla i osv. Hjälper dig om du vill veta mer. Utbildningen äger rum i brisbane, jag kommer läsa enstaka kurser, ser det som roligare upplevelse istället för att läsa folkhögskola liknande här hemma i sverige. För utbildningen & för upplevelsen, Är du intresserad av musik/sång m.m? /Anton

Ang: musik-musikal?
2006-09-18 13:21   Anton
Hej, vart läser du någonstans?, låter intressant de du läser, Den skolan jag ska gå har ju både friakurser o en hel examen på 3 år, kostar ungefär 40-50 tusen per termin där så jag får börja med en termin, det är ganska dyrt men det får det va värt, kommer ta studielån o så har jag lite sparat sen innan. Tar du studenten nästa år då? Förutom australien brisbane finns utbildningar i sidney, en del i USA & england /london, att de blir australien är pga att jag har en drös kompisar som varit där o sagt bra saker, både om landet o den staden jag ska plugga i. Läste aldrig musik på gymnasienivå så det intresset har väckts med åren, men e en teater apa så de ska nog gå vägen. E de skoj läser jag eller reser ett halvår till. Vad vill du läsa för nått sen då?, spelar du nått instrumment också? Ska mumsa i mej en lasange nu, sen ska jag vandra bort till en kompis o repetera , /Anton

Ang: musik-musikal?
2006-09-20 15:51   klara
Hej! Det later jatteintressant! Jag har precis gatt ut och ar for tillfallet i musikalstaden London! Jobbar pa Mary Poppins pa west end och blir for varjr dag som gar mer och mer overtygad om att jag vill ga ngn musikalutbildning(till). Jag gick forut pa st.eriks gymnasium. Har du ngn lank till skolan, eller utbildningarna sa man kan lasa mer? /klara

Ang: musik-musikal?
2006-09-21 12:03   Hedda
Finns det något slags Studyabroad på den där skolan, jag tänkte du skulle ju bara läsa en termin just nu.... Själv är jag jätte sugen på någonting med musik som har med musikal och sångteknik. Går sista året musik nu och känner att jag inte vill tappa allt efter det här året. Helst vill jag ändå inte riktigt hoppa på någon jätte lång utbildning utan kanske bara nån termin. När åker du ( anton) dit? verkar det vara svårt att komma in? /hedda

Ang: musik-musikal?
2006-09-21 23:07   Anton
Bokade biljett igår, så åker den 28/1 07 från arlanda :D, ska bli hur spännande som helst! Man behöver nog inte va en fullfjädrad sångare om man ska plugga där, men man måste ha rätt inställning, verkar så iallfall. Verkar va väldigt seriöst o så, känns bra , kostar ju en del o läsa där..... Själv har jag ingen muskutbildning i grunden, men har vart solist vid ett antal tillfällen, sen går jag hos sångpedagog. Kan inte svara på om det är svårt eller inte, jag skickade med ett personligt brev där jag skrev hur gärna jag ville läsa där o vad jag vill få ut av det! gå in på denna sidan http://www.griffith.edu.au/ sen ligger det under study abroad, Griffith Conservatorium of music gå in på denna om du vill läsa vad det finns för kurser http://www.griffith.edu.au/ua/aa/pccat/ccat/search/subjectarea/home.html Finns massa olika, ska nanna nu, helt slut, jobb i 10 timmar o sen löpning ute i mörkret, det tar på krafterna :D, hade gott /Anton

Ang: musik-musikal?
2006-09-21 23:18   Anton
YEas , klart det finns en länk , här kan du läsa om kurserna som går o välja http://www.griffith.edu.au/ua/aa/pccat/ccat/search/subjectarea/home.html skicka den till Hedda som också har skrivit i forumet, står en adress till där med. www.cis.nu, klicka på australien och sen griffith ...... blir en hel del klickande innan man hittar men så e de me internet, faktiskt aldrig varit i London, men skulle mer än gärna åka ditt, älskar också musikaler, var på saturday night fever när den gick i gbg, sen har jag vart på grease, att jag gillar dom kan också bero på alla goa moves , de e riktig show, skulle vilja se Rent, Mamma Mia, får se vad man kan se, den som lever får se. Helst så skulle jag själv vilja stå på scen o showa. Vad har du för typ av jobb där?, låter hel skoj. Ska släka o gå te sängs, godnatt Hade gott, /Anton

Ang: musik-musikal?
2006-12-28 17:08   johanna
hej Anton! har läst dina inlägg och blev väldigt nyfiken på vad det är för skola du ska gå på? kan du berätta lite mer i detalj, hur man söker, va de är för intagningsprov, va man ska ha för förkunskaper etc..vill veta allt :-) jag går själv just nu på en skola som heter musikteaterskolan i bjärnum (skåne) så man börjar ju fundera lite på vad man ska göra efter det..låter spännande att syssla med musikal utomlands o samtidigt lära sig engelska...glad för svar! mvh Johanna

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀