Möjligheter att flytta hem efter läkarstudier utomlands - Forum

2009-06-03 00:42   Martin
Tjena! Har kommit in på Charles University i Prag nu til hösten och är riktigt taggad för att åka ner. Jag är inte särskillt orolig för utbildningen men vissa omständigheter, ekonomiska, personliga och fan vet allt, medför att jag inte vet om jag skulle fixa hela 6 år där nere. Och ja, jag vet att det "går jättefort" men vill ändå veta. Så, till mina frågor: 1, Finns det några rimliga chanser att söka sig till något unversitet i Sverige (var spelar ingen större roll) efter säg 3 år i Prag? 2, Om det nu är möjligt, vad är kriterierna för att komma in (förutsatt att man så att säga "ligger i fas" utbildningsmässigt) är det 20,0betyg/2,0HP som gäller fortfarande eller har man en chans med mina dryga 18? 3, Om det nu av någon anledning inte skulle funka, vet någon möjligen om det finns möjligheter att söka sig till exempelvis Danmark efter säg 3 år? Skulle underlätta ekonomiskt samt att det vore skönt att ha lite närmare hem. :P Har sökt här/googlat/mailat runt men inte fått något bra svar, skulle vara nice om nån lyckas med bedriften och kunde posta lite information här. Tacksam för all feeback jag kan få Vänligen Martin

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀