Mobiltelefoni under Studier Utomlands - Forum

2008-11-20 15:00   Johan
Hej! Jag ska på utbytestermin och har lite funderingar kring mobilfrågan. Hur har ni andra löst det? Köper ni kontantkort när ni väl är på plats? Jag skulle gärna vilja behålla min befintliga telefon även utomlands. Jag har sett att det kommit en ny Ip-tjänst för mobiler som heter Woph! och fungerar oberoende av mobiloperatör. Det fungerar ungefär som ett kontantkort och man får 300 kronor att ringa för nu. Nackdelen är att man måste ha Nokia. Ni kan själva gå in på hemsidan www.woph.com Eller använder många av er skype? Hur fungerar det? Men då måste jag sitta framför datorn. Är mycket tacksam för svar!

RE: Mobiltelefoni under Studier Utomlands
2009-03-23 17:28   mobilhjälp
Jag har köpt kontankort. I USA måste jag även en ny mobil då det inte funkade att använda det amerikanska kontantkortet i USA. DEt kan ju vara rätt dyrt att ringa hem, speciellt om man ringer till en svensk mobil. Men förutom att man kan ringa med skype genom din dator kan man äver ha ett "skype abbonemang". Du får ett telefonnummer som du ringer upp, så kopplar den till numret du vill ringa till. Kostnaden tas från ditt skypekonto vilket gör att det är mycket billigare än att ringa från ditt mobilabbonemang.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀