Medicine/Surgery i Australien? - Forum

2007-03-19 19:45   Erica
Hej! Någon mer som planerar att söka till läkarprogrammet (MBBS) i Australien? Hör gärna av dig! axelssonerica@hotmail.com

Ang: Medicine/Surgery i Australien?
2007-03-21 20:26   Erik
Jag skulle gärna vilja söka dit, men det blir tidigast till hösten 2008 i så fall. Hur funkar antagningen? Vilket snitt krävs för de olika skolorna, vilka studieavgifter tillkommer? Har du sökt än? Vore oerhört tacksam för ett svar!

Ang: Medicine/Surgery i Australien?
2007-03-26 22:12   australien
hej! jag visste inte att det fanns läkarutbildningar i australien..men det låter väldigt intressant, vet du hur antagningen går till? för i så fall skulle jag vilja söka dit jag med :D kan ju höras på mailen

Ang: Medicine/Surgery i Australien?
2007-03-27 21:43   Erica
Nej, jag har inte sökt än. Mina planer är att försöka komma in 2010 (januari/februari). Jag ska söka till the Graduate-entry medicine program, som är 4 år istället för 5-6 år som det vanligen är i Australien. Antagningskravet är att du har en Bachelor degree, normalt 3-4 års studier. Det tar nästan ett år från för hela antagningsprocessen. Man måste göra ett prov (får man göra i London), vilket prov beror på vilken utbildning man väljer att söka till; graduate entry eller det "vanliga" programmet. Ev. måste ett IELTS-engelska prov göras, jag måste det. Information om några universitet och allmänt om studier i Australien finns att hämta på www.kilroyeducation.se Skicka efter katologer från varje universitet, så hittar du all information som du behöver. Jag kommer troligen ansöka till * University of Queensland (Brisbane) * Flinders University (Adelaide) * University of Melbourne Om du har några specifika frågor eller så, är det bara att skriva ett mail till mig :) axelssonerica@hotmail.com Lycka till!

Ang: Medicine/Surgery i Australien?
2007-03-27 21:46   Erica
Hej hej Det är väl så klart att det utbildas läkare down under ;) Finns mycket att läsa om studier i Australien på www.kilroyeducation.se, där du även kan beställa kataloger från respektive universitet. Hör av dig på mailen om du vill ha kontakt :) Lycka till!

Ang: Medicine/Surgery i Australien?
2007-06-05 22:07   Rozet
hej, jag har läst din inlägg och jag tyckte att den var interresant, för att jag tänker forsätta plugga universitet i australia. Jag har tänkt på läkarutbildning, men jag vet inte hur mykcet poäng krävs för att komma in, och vilka möjligheter som finns för att kunna söka läkarutbildningen. jag skulle vara glad om jag fick ett svar. Mitt mail adress: bestivana@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀