Medicin Madrid - Forum

2011-08-04 20:44   A_S

Hej!
Jag undrar om det är någon som har studerat eller håller fortfarande på och studerar medicin i Madrid ( La universidad complutense de madrid ). Jag sökte i år inom Sverige, Danmark och Norge men kom inte in. Jag funderar på att förbättra snittet men tror dock inte att det kommer gå bra för den delen. Jag undrar hur det ser ut i Madrid. Vad är kraven. Jag har nu själv kontaktat Spanska ambassaden i Sverige och fått veta att Svenskar inte behöver göra La selectividad för att kunna göra en ansökan.Jag har även kontaktad UNED för information men de svarar inte. Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig och berätta hur man ska gå till väga? Hur går själva ansökningen till? För det har jag inte fattat , kan man göra en ansökan via internet ? Och när är sista ansökningsdagen för universiteten i Spanien för nästa år el i år ?

Jag uppskattar all svar som jag kan få

Mvh/arazoo


RE: Medicin Madrid
2011-08-08 22:26   dede

Är utbildningen på engelska?


RE: Medicin Madrid
2011-08-10 17:26   A_S

Jag tror nog att det alltid finns en möjlighet att plugga första terminen på engelska men så småningom tvingas man läsa på Spanska :) ..Själv har jag goda kunskaper i spanska , har läst 4 steg o tittar mycket på spanska filmer för att hålla språket vid liv , skriver ex dagbok , dikter på spanska o mm :D Har nu till o med fått info om hur man söker , ska få hjälp av min spanska kompis med ansökningen med dock kostar det pengar för oss att söka !
För själva spanjorerna handlar det om 20 kr men om jag inte kollade fel så kostar det 40 euro för oss extranjeros ( utlänningar )


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀