Med school, kphmn, kurser de olika åren! - Forum

2010-01-18 18:19   LA
Hej Vänner! Hade behövt hjälp av en snäll själ där ute som hade kunnat svara på mina frågor! Jag undrar nämligen vilka ämnen/kurser man har de olika åren när man läser medicine i Köpenhamn. jag är främst intresserad av första året men även de andra åren! Så ifall det är någon snäll själ som går första, andra etc året och kommer ihåg/vet svaret på detta, tveka ej! Ju snabbare du svarar desto bättre! TUSEN TACK PÅ FÖRHAND!

RE: Med school, kphmn, kurser de olika åren!
2010-02-03 21:13   Jing
Hejhej! Första året läser du kemi, humanbiologi, cellbiologi, biofysik, biokemi, psykologi och histologi.

RE: Med school, kphmn, kurser de olika åren!
2010-02-04 18:38   Tanja
Hej! Jag hittade en sida, tror att det var köpenhans universitets bibliotek eller nåt. Där kunde man fylla i vilket program man ska läsa, och sen trycks alla böcker upp som man behöver ha vid varje termin. Det såtr vilka som är obligatoriska, vilka som kan ge utökning och lite om böckerna och så... Det här kanske i och för sig inte har så mycket med din fråga att göra, men men... Tänkte att det kunde vara intressant att veta. Problemet just nu är att jag inte hittar tillbaka till den sidan, men jag vet att den finns på köpenhamns universitets hemsida någonstans i alla fall!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀