London Metropolitan - Forum

2011-05-30 15:41   Emilia
Hejsan! Jag är mycket intresserad av att studera i London på Law, Governance and international relations på London Metropolitan uni. Hur söker man dit? Jag har Camebridge Advanced med betyg B så jag är behörig. Hur och när söker man för att börja studera helst 2012? Mvh Emilia Ericsson

RE: London Metropolitan
2011-05-31 15:33   Effie

Hej!

Jag har också sökt till den skolan och du kan söka dit direkt genom att gå in på skolans hemsida och klicka fram dig genom en länk de har för utländska studenter som vill söka till den skolan eller så kan du gå via olika organisationer som du kan googla upp som hjälper dig med hela ansökningsprocessen, vilket kan underlätta något, dock till en avgift.

Mvh

Effie


RE: London Metropolitan
2011-07-17 06:06   JD

Hejdär!
Jag har lite frågor angående det där med att studera Juridik utomlands och jag hoppas ni kanske kan hjälpa mig.

- Vad ligger intagningspoängen på ungefär? Är det mycket högre och svårare än hemma i Sverige eller är det kanske lägre?
-Hur är det med att hitta boende i London? Dyrt?

Hoppas ni kan besvara detta och framförallt den först frågan då den är ganska avgörande för mig.

Tack på förhand:)


RE: London Metropolitan
2011-07-21 16:54   Effie

Hej!

Eftersom jag inte kommer att studera juridik i London har jag tyvärr ingen aning om intagningspoängen men jag skulle chansa på att den är rätt så hög men olika skolor har nog olika höga intagningspoängen så kolla med de skolor du är intresserade av vad deras intagningspoäng är.

Om du ska bo i halls så är det rätt så dyrt, hyran kan ligga från £100 och uppåt per vecka, men självklart går det lika bra att hitta eget boende men jag rekommenderar att du i såna fall hittar andra att dela boende med eller hyr ett rum i ett hus eller lägenhet för att göra det så billigt som möjligt för det är dyrt att bo i London.

Mvh


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀