LES ROCHES hotell utbildning? - Forum

2007-05-05 15:48   /Alexandra
Hej! Jag skall flyta till Schweiz i Juli för att läsa på Les Roches school of hotel managemet. Undrar om det mjöligtvis är någon annan som också ska flytta dit eller läsa inom samma område på annat universitet?

Ang: LES ROCHES hotell utbildning?
2007-08-07 13:21   Daniella
Hejsan! Spännande att någon skall till Schweiz! Jag bor sedan i Norge med min pojkvän och jobbar galet mycket för att tjäna ihop pengar till en 6-månaders jordenrunt resa. Efter resan är det dags för mig att börja studera. Och jag har kollat lite på Glion, Cecar Ritz och då Les Roches, och jag tror att Glion verkar mest intressant för mig. På gymnasiet gick jag en samhäll turism utbildning och läste till ekonomi delen för att få högskolekompetens, efter studenten -05 har jag jobbat hemma i Sverige, bott och läst spanska i Barcelona och är jag här i Norge. Jag är väldigt nyfiken på hur du har det på skolan! Berätta gärna om allt, för det är så svårt att föreställa sig hur det kommer att vara! Tack på förhand Daniella

hejsan
2007-08-27 23:35   N
Hejsan. Jag funderar på att ansöka till Schweiz i januari, Les roches, bluche - school of hotel management. tänkte fråga lite om hur du har det och hur skolan är.. om saker och ting är tuffa.. och roliga. hör gärna av er.. mvh Nanne

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀