Läkarutbildningar VT 2013 - Forum

2012-09-02 13:27   Lala

Hej! Jag vill söka läkarutbildningen men vill helst börja våren 2013 ? Vet någon om vilka skolar som kan ha skolstart då? Vilka skolor kan man söka till utomlands?


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-09-05 17:51   B.K

Om något specifikt land inte spelar större roll så kan jag rekommendera b.la Unger, Debrechen då. Finns en del i Polen också..


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-09-12 18:54   melle

Hej! Min stora dröm har alltid varit att studera till läkare, men p.g.a. att jag inte har tillräckliga betyg så är den enda vägen utlandsstudier. Tanken på att flytta till ett annat land för att studera är enormt ''läskig'' och jag skulle nog inte vilja göra det själv. Jag skulle överväga att ta steget mot min dröm om jag hade någon med likvärdiga mål. Om du ser mitt svar och är intresserad av att svara så kan du svara här först, sen kan vi ev. prata via mejl!:) Hälsningar, Melle


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-09-15 10:37   Carro

HejHej! Jag heter Caroline, är 21år, och har precis samma tankar som du! Jag har inte heller tillräckligt höga betyg för att bli läkare men har drömt om att bli det sen jag var liten. Jag ska göra högskoleprovet nu i höst men tror inte jag kommer få tillräckligt höga poäng då heller tyvärr. Har nu börjat sjuksköterske-utbildningen men känner redan att det är läkare jag vill bli, så har nu börjat kolla på läkarstudier utomlands också. Har hört att man kan läsa ett år utomlands och sen söka till ett universitet i Sverige, det låter ju kul. De jag vet om som pluggar läkare utomlands trivs som fisken i vattnet ;) Men skulle vara kul att plugga utomlands om man visste om någon mer som ska till samma ställe :)


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-09-21 16:45   Muhib Popal

hej, jag har också planer på att åka utomlands och plugga läkarutbildningen. Jag funderar på att köra på Slovakien eller Tjeckien. Jag bor i Malmö och det skulle ha varit kul att komma i kontakt med andra som har kanske samma planer? Eller som kan ge råd och tips om vilket land som är bra att plugga i?


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-09-25 22:58   Johanna

Hej! Jag är också intresserad att börja till våren, har kollat endel på riga. Om jag har läst rätt så ska anmälan vara inskickad senast 30 november så då har man lite tid på sig men allt som ska fixas. Jag känner några som studerar i Riga och dom trivs väldigt bra. Är det något speciellt land du helst vill studera i?


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-10-11 14:45   Setareh

Hej! jag ska ansöka till våren,, och har kollat på olika länder men personligt tycker att polen (Gdansk ) har jätte bra program att erbjuda fast man kan läsa sista terminerna i Sverige då. det borde vara jätte kul om några andra oxå skulle till samma ställe för att man känner inte sig helt ensam! majla mig så fall ni är intresserad av samma ställe setareh.superstar@gmail.com


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-10-15 00:59   Farre
Hej! Jag håller på att söka till Riga vt-13, skulle vart kul att prata med någon/några som har samma planer. Ni får gärna mejla mig på Fazam350@gmail.com Vi hörs!

RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-10-24 12:49   lala

Jag har kollat på utbildningar i Rumanien samt Tjeckien Msarykh men de kräver ett antagningprov. Är det någon som är intresserad av Rumanien?


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-11-17 17:38   Vicky
Hej! jag har oxå tänkt att flytta ner till Polen (Gdansk) och plugga till läkare. Ska söka till våren men vet du när man kan börja ansöka? Har hört att man ska göra ett intagningsprov, är det Kemi A+B, Biologi A+B och Fysik A+B som behövs för att kunna provet?? Har typ 100 frågor men ska man kunna allt för att klara av provet..? MVH, Vicky

RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-11-20 16:48   Andreas

Jag har planer på att studera läkarprogrammet i Rumänien, (UMFCluj) i Cluj-Napoca, VT -13.

Har gjort minha efterforskningar noga och det är en fin skola vad jag vet, känner även en som går där.

Det skulle vara hemskt trevligt att få kontakt med folk som ska söka läkarprogrammet i Rumänien VT -13. Bolla lite idéer, kanske ta sällskap på resan dit etc.

Kontakta mig om du funderar/ska plugga till läkare i Rumänien: andreas.jansson234@gmail.com

MVH Andreas Jansson


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2012-12-15 14:16   ibraheem

Hejsan!

Jag vill också plugga till läkare i polen, en lite tveksam känner jag mig. Det skulle vara kul att hänga med någon iaf första dagarna där.


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2013-03-15 02:17   muhib popal

Hej jag har skickat ansökan till 2 skolor i Slovakien för läkare utb. Jag har beställt det man ska plugga på och håller just nu på med plugget. Provet för den ena skolan är 4 maj och den andra 21 juni. Någon som är sugen på att hänga med? Mejla mig på muhibpopal2010@live.se


RE: Läkarutbildningar VT 2013
2013-05-28 10:41   a

Hej! Skriver ett mail till dig.


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀