Läkarutbildning utomlands - Forum

2006-05-26 18:26   Andreas
Hej! Jag har som mål att bli läkare men har tyvärr ett betygsnitt runt 19 vilket innebär att det blir relativt svårt att komma in här i Sverige. Därför har jag börjat fundera på att söka till någon läkarutbildning utomlands. Hur ser intagningskraven ut i exempelvis Danmark, Norge, Tyskland, Polen etc. Vilka länder/universitet kan ni rekomendera? Väldigt tacksam för er hjälp!

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-03 17:07   carmen
Jag är utbildad i Rumänien och arbetar som läkare i Sverige. Min dotter läser i Bukarest Rumänien 6-e termin. Hon pluggar på engelska. Man får studiemedel från csn. Årsavgift 3.600 USAdollar.

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-04 15:53   cosmin
Jaha carmen, men vad krävs för att komma in?

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-05 13:56   Jim
Angående denna utbildning i Rumänien : du råkar inte ha adressen till skolan hemsida? Det verkar ju definitivt värt att kolla upp.

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-05 17:40   Carmen
Som i Sverige: Ma D, Ke B, Fy B, Bi B. Och att man kan engelska, man studerar ju på eng. Det räcker annars med betyg G.

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-05 17:46   carmen
www.uni-davila.ro Univ. för medicin o. farmaci "Carol Davila" i Bukarest. Det finn s annar Univ. för medicin i flera städer i Rumänien.

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-05 18:03   c
www.uni-davila.ro är vårt universitets engelska hemsida. de har även en på rumänska men jag tvivlar på att du har mkt nytta av den.

Ang: Läkarutbildning utomlands
2007-03-02 21:46   CE
hej! Jag skulle vilja att någon kontaktar mig angående medicinutbildning i Rumänien. Min e-mail är chrille-aa@hotmail.com Tacksam för all information jag kan få!

Ang: Läkarutbildning utomlands
2007-03-02 21:59   CE
Hej! Jag har planer på att läsa medicinutbildningen i Rumänien. Är tacksam för all information jag kan få. Maila mig på chrille-aa@hotmail.com Hälsningar Christer

Ang Bukarest