Läkarutbildning utomlands - Forum

2006-05-26 18:26   Andreas
Hej! Jag har som mål att bli läkare men har tyvärr ett betygsnitt runt 19 vilket innebär att det blir relativt svårt att komma in här i Sverige. Därför har jag börjat fundera på att söka till någon läkarutbildning utomlands. Hur ser intagningskraven ut i exempelvis Danmark, Norge, Tyskland, Polen etc. Vilka länder/universitet kan ni rekomendera? Väldigt tacksam för er hjälp!

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-03 17:07   carmen
Jag är utbildad i Rumänien och arbetar som läkare i Sverige. Min dotter läser i Bukarest Rumänien 6-e termin. Hon pluggar på engelska. Man får studiemedel från csn. Årsavgift 3.600 USAdollar.

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-04 15:53   cosmin
Jaha carmen, men vad krävs för att komma in?

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-05 13:56   Jim
Angående denna utbildning i Rumänien : du råkar inte ha adressen till skolan hemsida? Det verkar ju definitivt värt att kolla upp.

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-05 17:40   Carmen
Som i Sverige: Ma D, Ke B, Fy B, Bi B. Och att man kan engelska, man studerar ju på eng. Det räcker annars med betyg G.

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-05 17:46   carmen
www.uni-davila.ro Univ. för medicin o. farmaci "Carol Davila" i Bukarest. Det finn s annar Univ. för medicin i flera städer i Rumänien.

Ang: Läkarutbildning utomlands
2006-06-05 18:03   c
www.uni-davila.ro är vårt universitets engelska hemsida. de har även en på rumänska men jag tvivlar på att du har mkt nytta av den.

Ang: Läkarutbildning utomlands
2007-03-02 21:46   CE
hej! Jag skulle vilja att någon kontaktar mig angående medicinutbildning i Rumänien. Min e-mail är chrille-aa@hotmail.com Tacksam för all information jag kan få!

Ang: Läkarutbildning utomlands
2007-03-02 21:59   CE
Hej! Jag har planer på att läsa medicinutbildningen i Rumänien. Är tacksam för all information jag kan få. Maila mig på chrille-aa@hotmail.com Hälsningar Christer

Ang Bukarest
2007-11-14 15:22   Anders
carmen. skulle va tacksam om du kunde maila till mig på matchoo_1@hotmail.com och skicka nån info om hur man söker till bukarest. via vilken sida söker man ?

RE: Läkarutbildning utomlands
2008-12-13 19:10   Elisa
Hej Carmen! Skulle vara jätte tacksam om du kan ge mig all information du har om läkarutbildningen i Rumänien! Hur man söker och vad som krävs mm. Min mail adress är: eliaug13@hotmail.com. Tack på förhand!! Elisa

RE: Läkarutbildning utomlands
2008-12-15 12:29   Rohlin
Hej, Det är så konstigt. För 1 år sedan var det jag som satt i din sits. O frågade alla om man kunde få info. Sen gick det så fort och nu i efterhand är det man sj som är experten o nu kommer folk o frågar en själv hur det var där nere i Rumänien osv osv. Jag brinner 1000% för att bli läkare. Så jag trode jag kunde stå emot alla motgångar bara jag blev det jag ville. Vissa svenskar är nöjda där nere o fortsatte när vi åkte hem. Jag däremot tyckte de var så bristfälligt o dåligt att jag frågade mig sj, är det värt detta? Mina kompisar gjorde samma sak. Ska vi bo här i 6 år när inget funkar och det är så mkt problem o utbildningen är bristfällig. Så ja insåg att ja inte kunde bli läkare där men ja e gla nu i efterhand att ja åkte hem. De va inte nått för mig. jag har högre krav på min utbildning än de där.

RE: Läkarutbildning utomlands
2008-12-18 09:42   Carmen
Information om läkarutbildningen i Bukarest, Rumänien finns på engelska på www.uni-davila.ro Sedan finns andra städer där man kan utbilda sig till läkare i Rumänien. Väldigt måga svenskar är i Cluj t.ex. Jag blir färdig leg. läkare hösten 2009. Man behöver inte gå AT-utb. efter läkarutb. i Rumänien. Har arbetat i somras på VC i Skövde. Carmen

RE: Läkarutbildning utomlands
2009-06-09 09:31   Dr.Romania
Hej! Jag kan hjälpa er med ansökan till läkar & tandläkar utbildning i Rumänien. Den som är intresserad ut av detta erbjudande, kan kontakta mig. Mvh Simon

RE: Läkarutbildning utomlands
2009-08-08 19:51   M
Hej, Simon. Jag skulle vilja ha din hjälp med att söka till Rumänien. Du kan kontakta mig på mitt mail: mariamabbasi@hotmail.com

RE: Läkarutbildning utomlands
2009-08-11 10:13   E.K
Hej Simon! Jag behöver hjälp med att söka till läkare i Rumänien. Kontakta mig på: elin.kollberg@gmail.com

RE: Läkarutbildning utomlands
2009-08-27 00:51   Ig
Hej Simon. Jag behöver också hjälp. igorlatino@hotmail.com

RE: Läkarutbildning utomlands
2009-11-24 02:30   sara
ja sökte via medicinstudier .com man kan söka mellan Cluj targu mures, Constansa och polen. Den är inte dyra heller! lycka till

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀