Läkarutbildning Rumänien - Forum

2013-05-15 21:25   Emma Ebenfelt

Jag är helt inne på att studera till läkare utomlands och är väldigt inne på Rumänien. Har pratat med en del svenskar som läser där nere och dom trivs bra, är det någon här som har erfarenhet av Rumänien? Vilka kurser man behöver ha? Tar dom in på betyg, intervju, antagningsprov?

Jag har mejlat ett par universitet men får bara ganska luddig information tillbaka och ofta hänvisar dom bara till sin hemsida. Vet någon förresten också om antagningen sker en eller två gånger per år?

Otroligt tacksam för svar! Emma Ebenfelt


RE: Läkarutbildning Rumänien
2013-05-16 08:30   Gabriel

Hej är inne på samma spår, hör gärna av dig.


RE: Läkarutbildning Rumänien
2013-05-18 23:04   B.A

Hej, Jag e på samma spår själv, du kan läsa om hur det är och studera medicin i Rumänien. Det finns flera olika sidor beroende på i vilken stad du vill studeramedicin. www.studeramedicin.se www.medinro.se www.pluggamedicin.se Lycka till!


RE: Läkarutbildning Rumänien
2013-10-22 14:51   Laila

Hej på er! Även jag är inne på att läsa till läkare till hösten 2014, och jag är kluven mellan Litauen och Rumänien. Vad gjorde att ni mer eller mindre bestämt er för Rumänien? :)


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀