Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10 - Forum

2009-05-21 16:40   Anna
Hej alla! Jag var till antagningsprov i odense den 2 maj för kvote 2 medicin. la märke till at det var en väldig massa svenskar där, och blev väldigt glad:) jag har fått besked om att jag klarade gränsen och är därför inbjuden till mini multiple interview. ville bara veta om det finns flera flitiga svenskar som klarade multiple choice testen och ska till mmi den 28 maj?? Jag är redan nervös men längtar också:) skönt att man får besked redan den 15 juni om det har gått bra eller dåligt. kram!

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-05-25 18:43   Hanna
Hej! Jag har också på något vis lyckats komma vidare till MMI. Så jag ska dit till hold nr 5 klockan 07.45. Har du lyckats lista ut vad dessa intervjuer/uppgifter handlar om? /Hanna

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-05-26 13:13   anna
vad kul! grattis grattis! :) som sagt, alltid kul med svenskar! som det står på sdus hemsida bedöms man i motivation, personlig integritet, kognitiv förmåga och kommunikativ och etisk fårmåga. har hört att på en station ska man instruera en annan person som ska bygga med lego. "sätt den röda på den blå etc." mer vet jag inte tvärr.. men kan bara tänka mig att det är bäst och gå in och bara vara den man är, det är svårt att visa att man har en god kommunikativ förmåga utan att man faktiskt har det. det man kan tänka lite över är väl det med motivation, vad man ska säga om man får frågan om varför just DU ska bli antagen framför andra. många gånger lycka till! jag är nervös men ser också fram emot det:) kram

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-06-20 15:48   Madeleine
Hej, Jag har sökt läkarlinjen i Köpenhamn, Odense och Århus. Jag vet fortfarande inte om jag har kommit in men börjar lite smått oroa mig för boende om det nu skulle bli aktuellt att plugga i danmark. Tänkte höra om ni kollat på boende redan och isf hur ni har gjort? Har ni tänkt er korridor eller lägenhet? mvh Madeleine

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-07-02 18:12   Frida
hej! Jag funderar just nu på exakt samma sak! har också sökt till köpenhamn, odense och århus och hoppas på ett positivt besked! Dock slogs jag av tanken häromdan, hur gör man med boende? Man vill ju helst inte skriva kontrakt på någon lägenhet innan man vet om man kommit in eller inte :P / Frida (fc89_@hotmail.com)

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-07-06 17:37   Anna
Har också sökt till alla tre ställena i Danmark och kan knappt vänta tills jag fått min dom:) Får man fråga vad ni har för snitt?

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-07-17 10:36   Erika
Hej, jag hoppas på att komma in i Köpenhamn nu till hösten (skrev nyss ett eget inlägg om det 0=) ). Min tanke har varit att bo i Malmö och pendla över eftersom det känns väldigt tajt ekonomiskt + att det finns fördelar med att stanna i vårt svenska system. Ingen som tänkt samma tanke? :) Erika

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-07-23 16:24   Emma
Hej! Jag gick också vidare till intervjun, och fick reda på att jag har kommit in för nån månad sen! Jag har ansökt om att få börja i februari eftersom jag vill ha tid att fixa boende, alla papper, personnummer etc.. Hur har det gått för er? Om det gick bra, när ska ni börja? MVH Emma

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-08-26 11:44   aggie
Hej! Jag skall börja i Odense nu den 1 sep. Har precis flyttat hit. Någon som är i samma sits och lika nervös som jag?

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-08-27 14:56   Charlotte
Hej! Jag ska börja i februari i Odense. Funderar lite på hur och vart i stan man ska bo? Någon som vet eller ahr tips?

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-08-31 10:19   Emma
Jag vill iaf bo i centrum, har hört att det är absolut roligast. De som väljer att bo utanför centrum flyttar oftast in inom nåt år! Men du har väl varit inne och anmält dig på den där sidan, studiebolig-odense? Finns det något mer man kan göra, alltså andra ställen man kan anmäla sig till?

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-09-27 20:43   Esbjörn
Hej alla! Jag ska också börja i Odense den 1/2 2010! Har också anmält mig på studiebolig-odense. Försöker dock söka vi bekanta och på facebook också. Har inte riktigt koll på hur och när man får svar på sina ansökningar via studiebolig-odese? Någon annan som vet? Vore trevligt att få mailkontakt med någon annan som ska börja i februari 2010 eller någon som precis har börjat. Kanske kan man hjälpas åt att fixa boende eller hitta någon som vill ha lägre hyra, alltå en inneboende? /Esbjörn, Falun! esbjorn.anteskog@hotmail.com

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-09-28 22:15   Charlotte
Jag har fått tre erbjudanden från studiebolig-odense sedan jag anmälde mig för månad sedan. Fick erbjudande via min mejl med lite olika mycket info om ställena. Har inte första tjing på rummen men jag tycker det verkar som att man kan få boende ganska lätt. Jag tar vad jag hittar nu så får jag se hur jag trivs. / Charlotte

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-09-29 11:33   Emma
Oj! Jag har fått ett erbjudande och jag anmälde mig i juli! Fast jag har bara sökt i centrum, har du sökt längre ut då?

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-09-30 10:37   Charlotte
Jag läste på en sida att man som boende utanför Odense inte kunde välja så mycket själv. Som att man kräver att få egen toalett eller kök. Man skulle söka enligt lista 999 där man nog söker överallt i hela Odense om jag förstått det rätt. Har nog fått tag på ett rum som ligger i centrum trots det. Jag följde informationen jag fick från denna sida : www.kollegieboligselskabet.dk/downloads/aktikler/applicationguide.pdf Jag tror nog att det löser sig för er som inte fått boende ännu, det är ju trots allt lite tid kvar tills dess :)

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-09-30 15:30   anna
jag anmälde mig i mars och fick första erbjudandet i juni. fick lägenhet i september. har bara sökt i odense c, större ettor och tvåor. det kommer nog snart ska ni se! kom ihåg att anmäla när ni vill flytta in, om ni skriver januari kommer inga erbjudanden innan december skulle jag tro. lycka till! kram

RE: Läkarutbildning Odense SDU ht09/vt10
2009-10-01 08:45   Charlotte
Vad skönt med en egen lägenhet! Jag sökte att jag ville flytta in den 1.a januari så det går nog att få erbjudanden innan december eftersom jag fick det. Men om man gör enligt "regelerna" är det ju "tak över huvudet garanti", så på ett eller annat sätt så löser det ju sig! kram

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀