Läkarutbildning i Wroclaw? - Forum

2009-05-04 15:14   Hilla
Hej! Jag har nyligen fått reda på att jag är en god kandidat för att påbörja läkarstudier i Wroclaw. Har läst lite i andra forum om att det verkar vara ganska jobbigt när man är vant med ett helt annat system än den polska. Men är man fast besluten om det man vill bli i framtiden, ska en sån sak inte hindra en. Om det finns några som studerar där just nu, så undrar jag lite kring det sociala livet. Hur pass mycket fritid har man? Vad kan man göra i wroclaw? Hur är studentlivet? Finns det andra som funderar eller ska börja plugga där i höst med så vore det trevligt o komma i kontakt med varandra och hjälpas åt:) hilla_89@hotmail.com //mvh Hilla

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-05-11 14:22   David
Hej Hilla! Det ser förmodligen ut så att jag också kommer att börja på läkarutbildningen i Wroclaw till hösten. Jag tänkte kolla med dig om du fått något svar angående ditt inlägg, eller om du på något annat sätt fått mer information om hur det är att studera där? Jag känner en kille som redan pluggar där sedan flera år tillbaka och tycker att det är enormt kul! De flesta säger att staden gör utbildningen ännu bättre! Skulle vara kul att lära känna varandra och kanske hjälpa varandra om det verkar bli så att vi båda hamnar på en utbildning tillsammans i höst! MVH, David

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-05-14 10:51   Sara
Hej Hilla & David! Fick för ett par dagar ett samtal om att jag också var god kandidat för Wroclaw. Så, som det ser ut nu kan ni bli mina nya klasskamrater :) Sara

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-05-20 03:46   G
Hej! jag pluggar andra året i wroclaw, det är mycket plugg men det finns tid för ett socialt liv. Så länge man hänger med i takten så hinner man med att gå ut o roa sig. sedan kan plugget komma periodvis, ena månaden har du ingenting att göra medan andra kan vara kaotisk. allt handlar egentligen om hur du planerar ditt pluggande. sen kan jag även säga att det finns massa härliga människor här samt massa roliga saker att göra.

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-05-31 10:27   Oscar
Jag pratade med en person som heter Dr. Jedlinski som sa att det fanns en stor chans för mig att komma in i Wroclav. Ska söka dit ht 2009. Skulle vara riktigt bra om någon vet och kunde berätta hur boendet är och hur staden är i sin helhet med uteliv och nöjen. Så Hilla, David och Sara, Vi ses väl då i Wroclaw efter sommaren (förhoppningsvis)

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-06-01 00:07   Niklas
Hej! Jag läser också andra året i Wroclaw precis som "G" och det stämmer bra som den skrev att det finns tid till att vara social men att det såklart är mycket att plugga också, framför allt första året är jobbig men det är inte omöjligt. Wroclaw är en jättefin stad och nattlivet är bra. Rynek som torget i centrum heter är jättefint med en massa uteserveringar på sommaren och det händer alltid grejer där. Om ni har frågor så är det bara att höra av er så ska jag försöka svara på era frågor :) Min e-mail är: nikgun@msn.com

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-06-04 20:04   Lina
Hej! Jag kommer antagligen också att läsa medicin i wroclaw efter sommaren! Är sjukt nervös! Tycker också det vore skoj att få kontakt med folk som ska börja innan man kommer ner! Min email är irmelin@spray.se - maila gärna!

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-06-07 14:41   Ramona
Tjena Hilla, David, Oscar, Lina och Sara. Har också blivit antagen till läkarstudier i Wroclaw till höstterminen. Vore roligt att lära känna lite folk innan man åker! :)

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-06-09 20:42   Makkan
När är antagnings datum?

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-06-10 00:36   E
Hej allihopa! Jag har också ansökt till Wroclaw men har inte fått svar ännu... Har ni fått svar? Hoppas vi ses till höst!

RE: RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-06-12 01:12   Jorran
Hej, Jag heter Yosef Laham och kommer själv även att läsa till läkare i Wroclaw nu till hösten. Att det kommer bli svårt och tufft med pluggandet är faktiskt något man måste ta för att nå sina drömmar, nu när inte Sverige vill ha en :P ! I alla fall så skulle det vara positivt att få lära känna folk innan man faktiskt står där innan för universitetets dörrar helt förvirrad och inte känner en enda kotte! Jag skulle vara mer än tacksam för att knyta lite kontakter innan vi läkarstudenter faktiskt träffas och som vi kommer att göra i 6 år till! superlammet@hotmail.com !

RE: RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-06-12 01:13   Jorran
Hej, Jag heter Yosef Laham och kommer själv även att läsa till läkare i Wroclaw nu till hösten. Att det kommer bli svårt och tufft med pluggandet är faktiskt något man måste ta för att nå sina drömmar, nu när inte Sverige vill ha en :P ! I alla fall så skulle det vara positivt att få lära känna folk innan man faktiskt står där innan för universitetets dörrar helt förvirrad och inte känner en enda kotte! Jag skulle vara mer än tacksam för att knyta lite kontakter innan vi läkarstudenter faktiskt träffas och som vi kommer att göra i 6 år till! superlammet@hotmail.com !

RE: RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-06-21 09:54   Hilla
Hej, allihopa! Kul att man får tag på andra som ska börja i Wroclaw med! För dom som vill, kan man höras mer på msn-vore som sagt inte helt fel att lära känna framtida klasskamrater INNAN man åker dit ner:)Nedanstående mailadress är alltså inte min msn adress. MVH Hilla hilla_89@hotmail.com

RE: RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-06-25 09:46   Hilla
Hej! Undrar en sak till, och detta är till de som redan påbörjat sin utbildning i Wroclaw. Har kontaktat CSN angående lånet man tar och fick då reda på att det fattas drygt 66000 kr det första året, till terminsavgifter. Första årsavgiften för den skolan ligger på 120000 kr ungefär och merkostnadslånet täcker alltså mindre än hälften av det. De andra åren verkar det som att det fattas 26 000 kr/år. Jag undrar hur ni som går utbildningen nu gjort/gör? Eller hur de som ska börja Wroclaw kommer göra? //MVH Hilla hilla_89@hotmail.com

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-07-01 23:27   Jorran
Jo jag undrar hur länge terminerna håller på?

RE: RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-07-02 12:33   Caroline Henricsdotter
Hej nya klasskamrater =) Jag har oxå kommit in i Wroclaw. Håller med många andra som skrivit att vi måste träffas/hålla kontakten innan vi åker ner i september. Jag har msn-adress: calippo_18@hotmail.com Mailadress: caroline.henricsdotter@hotmail.com Vi ses =) Mvh Caroline

RE: RE: RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-07-07 00:58   RAL
Hejsan! Jag har också blivit antagen att plugga Medicin i Wroclaw till hösten! Vad kul att jag hittade den här sidan och framförallt mina eventuellt blivande klasskamrater! Vore kul att prata med er via msn nu innan vi alla åker ned, så om någon av er har en minut över så kan ni ju adda mig på msn; sasan122@hotmail.com. MVH /R.A

RE: RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-07-19 18:05   Mika
Vad kul det är att läsa om alla som ska plugga i Wroclaw nu till hösten! Jag antar att många som ska börja kommer att resa ner några dagar innan vi börjar, och jag har därför ett underbart förslag: Vi träffas alla tillsammans och går ut och tar någonting att dricka! Jag ser fram emot att lära känna er alla och skulle gärna vilja lära känna er redan innan vi börjar, så: adda mig gärna på msn (mikiz_16@hotmail.com). Do zobaczenia (vi ses!)

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-07-22 14:38   Hana
Är det någon här som ska plugga tandläkarprogrammet i Wroclaw? //hana

RE: RE: RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-08-06 14:04   Ozi
Hallå!!! Jag ska också plugga läkarlinjen i wroclaw nu till hösten. Undrar när alla ska åka?? Om det är någon mer än jag som åker den 2 september från skavsta flygplats med ryanair så säg gärna till. Det skulle vara trevligt att sitta bredvid någon på flyget som är lika nervös som jag är. Hör gärna av er! maila mig på: ozhien.anwar@hotmail.com MSN: oziozimurder@hotmail.com

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-08-27 20:00   kp
hej Alla nya studenter i wroclaw från sverige. angående skol avgiften så kan man betala 6000euro första o resten andra terminen så det e ingen fara.

RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-08-27 20:02   kp
man betalar bara 6000 för första terminen

RE: RE: RE: Läkarutbildning i Wroclaw?
2009-08-28 19:46   TE
Hej alla, kul att ni också ska börja i Wroclaw! Så taggande! när åker folk?

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀